Înmatriculările de automobile cu propulsie alternativă din UE au crescut în trimestrul al treilea cu 51,4%, față de anul trecut. Au fost înregistrate 211.635 de vehicule ecologice, care au ajuns la o pondere de 6,2% din totalul pieței de autoturisme. Dintre acestea, vehiculele electrice reprezintă 1.6% din totalul pieței.
Cifrele reprezintă volumul total, care include atât mașinile complet electrice, cât și hibridele și hibridele plug-in (cu încărcare la priză). Acestea au crescut cu 60.,9%, 59,7% și, respectiv, 53,2%. De asemenea, au crescut și vehiculele alimentate cu LPG, cu 38%, și cu gaze naturle, cu 12,9%.
Piețele mari din UE (big five) au înregistrat fără excepție creșteri pe linie, cu Spania și Germania în top, cu 90,7% și 82,7% mai multe vehicule față de anul trecut. Germania este cea mai mare piață din UE a vehiculelor electrice, fiind urmată de Marea Britanie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România a înmatriculat 74 de vehicule propulsate de baterii electrice, în trimestrul al treilea, având cea mai mare creștere, 957,1%, și asta pentru că anul trecut, în același interval, erau înmatriculate doar 7 mașini. La nivelul întregului an (primele 9 luni) numărul vehiculelor pe baterii din România a fost de 97 unități, ceea ce înseamnă că mare parte au fost cumpărate și înmatriculate în lunile iuliea – septembrie. Și aici, creșterea este foarte mare, de la 23 de vehicule anul trecut, adică 321,7%. În privința hibridelor plug-in România nu a raportat cifre la ACEA, cele 74 de vehicule având inlcuse și aceste versiuni de propulsie. În schimb, statisticile pentru vehicule hibride (inclusiv mild hybrid, ethnologie cu baterie de 48 de volți) arată că au fost înmatriculate, la noi, 652 de astfel de vehicule, față de 366 anul trecut, cu 78,1% mai multe. Pe cele 9 luni care au trecut, au fost înmatriculate 1.469 hibride, față de 684 anul trecut, o creștere de 114,8%.
Pe segmentul vehiculelor electrice, țările din est rămân deocamdată restante, atât România cât și Slovacia, Cehia, Slovenia, dar mai ales Grecia sau Bulgaria (cu zero mașini electrice) vânzările de astfel de vehicule fiind infime în comparație cu piețele din vest.