Noul BMW M3 CS este al doilea model care poartă indicativul CS și care reprezintă o declinare a modelului performant M3, având mai multă putere și o dinamică îmbunătățită. Va fi fabricat în doar 1.200 exemplare, astfel că va deveni, în scurt timp, un automobil de colecție.
Anul acesta a fost prezentat mai întâi M4 CS, primul automobil de la BMW cu acest indicativ, acum este rândul lui M3, clasicul model sport al bavarezilor. Noutatea constă, însă, în faptul că M3 CS este primul BMW cu patru uși care primește simbolul CS, un simbol istoric, preluat de pe modele de competiție produse de BMW în anii 60 – 70, și care era un acronim de la „Coupe Sport”.
Printre detaliile care îl diferențiază, chiar și de versiunea de top a lui M3 cu pachetul Copmpetition, se numără utilizarea într-o proporție mai mare a fibrei de carbon, în combinație cu elementele de plastic, ceea ce a condus la o greutate de 1,5 tone, cu 25% mai mică decât cea a lui M3. În partea din spate, M3 CS are un spoiler Gurney, din fibră de carbon, în timp cesSuspensiile au fost setate pentru a oferi și mai multă stabilitate.
Toate acestea contribuie la o schimbare a comportamentului, cu un centru de greutate scăzut, o manevrabilitate mai bună și o influență asupra performanțelor mașinii, cumulate cu cele aduse de motor. Acesta (3.0 litri, 6 cilindri în linie, M TwinPower Turbo) a primit 10 CP în plus, ajungând la 460 CP, în timp ce cuplul maxim a crescut la 600 Nm (cu 50 Nm în plus). În consecință, accelerația de la 0 la 100 km/h a coborât la 3,9 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 280 km/h. Cutia de viteze este una automată, cu 7 trepte și dublu ambreiaj, Drivelogic. Șoferul poate schimba treptele manual, cu ajutorul padelelor de pe volan.
BMW M3 CS este echipat, de asemenea, cu suspensia M adaptivă, care oferă conducătorului posibilitatea de a alege între modurile Comfort, Sport și Sport+, inclusiv setări ale amortizoarelor pentru fiecare dintre cele trei moduri. De asemenea, prin simpla apăsare a unui buton poate fi selectată una dintre cele trei setări diferite pentru direcția electromecanică.
BMW M3 CS este echipată standard cu jante din aliaj ușor în nuanță Orbit Gray mat. Designul cu zece spițe este inspirat de cel al roților de la modelele M4 care concurează cu succes în Campionatul German de Turisme (DTM). Inginerii BMW M GmbH au aplicat și la jante un design ultraușor. Fiecare din jantele spate - 10 J x 20" - nu cântărește mai mult de zece kilograme, iar cele față - 9 J x 19" - aproximativ nouă kilograme. Acest lucru menține reduse masele nesuspendate, ceea ce reprezintă un alt factor în manevrabilitatea foarte dinamică a M3 CS. M3 CS este echipat standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 de dimensiuni diferite (265/35 R 19 în față și 285/30 R 20 în spate).
Opțional, BMW M3 CS este disponibil cu frânele BMW M din carbon ceramic.
Potrivit anunțului BMW, livrările noului model vor începe abia în martie, iar comenzile vor putea fi făcute la începutul lui 2018.