Toyota Motor a dat publicității rezultatele financiare după primele două trimestre din anul fiscal, cu o creștere a profitului de 10 pe trimestrul al doilea, împreună cu venituri mai mari și prognoze crescute pentru întreg anul.
Toyota a realizat un profit operațional de 522,2 miliarde yeni (4,64 miliarde dolari), în trimestrul al doilea din anul fiscal, cu un venit net de 458,2 miliarde yeni (4 miliarde dolari), mai mare cu 16% decât anul trecut. Cifra de afaceri a crescut cu 10 procente, la 7.140 miliarde yeni (63 miliarde dolari).
Volumul de vânzări s-a ridicat la 2,63 milioane de vehicule, cu 3,5% mai multe decât în trimestrul 3 din 2016. Datele includ marca Daihatsu și camioanele Hino. Fără acestea, Toyota și Lexus au vândut 2,18 milioane de vehicule, mai puține cu 0,7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele financiare pozitive au fost influențate, potrivit reprezentanților Toyota, de cursul de schimb yen – dolar favorabil, care a adus un plus de 135 miliarde yeni (1,2 miliarde dolari). Asta înseamnă că fără această influență, rezultatele ar fi fost mai mici decât cele de anul trecut. Motivul principal pentru scăderea business-ului a fost piața din America de Nord, potrivit celor de la Toyota. În SUA, s-au confruntat cu o serie de probleme, de la schimbarea preferințelor publicului către SUV-uri și crossovere, la influențele retururilor din leasing. Vânzările pe această piață au scăzut cu 1,8%, la 672.000 vehicule, dar rămâne cea mai mare piață pentru marca niponă.
În Europa, vânzările au crescut cu 8 procente, la 229.000 de vehicule, însă profitul operațiunilor din regiune a scăzut cu 32 de procente, la 17,4 miliarde yeni (154 milioane dolari).
Progonozele pentru acest an fiscal făcute de șefii companiei iau în calcul un profit operațional de 2.000 de miliarde yeni (17,78 miliarde dolari), în creștere ușoară față de anul trecut, pe seama cursului de schimb favorabil. Volumul prognozat este de 8,95 milioane de vehicule, mai mic decât cel de anul trecut, cu circa 20.000 de unități.