Producția de autoturisme din Europa lărgită a scăzut cu 2,4% în primele trei trimestre ale acestui an, potrivit unui raport publicat de ACEA, asociația profesională a industriei auto, dar strict pe teritoriul UE producția a crescut. Rusia și Ucraina sunt cauzele principale ale declinului, din cauza contractării celor două piețe, frelevă datele analizate de Profit.ro.
Uniunea Europeană a produs în primele nouă luni ale acestui an 7,96 milioane de autoturisme, cu 430.000 de unități mai multe decât în anul anterior, respectiv cu 5,8% în plus, ajungând la o cotă din producția globală de autoturisme de 16%, potrivit raportului ACEA pe primele trei trimestre ale anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Țara cu cea mai mare producție de autoturisme din UE rămâne Germania, care a asamblat în primele nouă luni 2,4 milioane de unități, cu 9,1% mai multe decât anul trecut, dar la un nivel mai mic cu un milion de autoturisme față de 2019.
România se află pe locul șase în UE, după volumul produs în cele nouă luni, cu 376.047 unități, cu aproape 20% mai multe decât în anul anterior. Înaintea noastră, pe locurile 2 – 5 se află Spania, Cehia, Slovacia și Franța, iar cu volume mai mici decât noi sunt țări cu tradiție în industria auto, precum Italia și Ungaria.
CITEȘTE ȘI România este a patra mare forță de muncă din industria auto europeană și în topul producției de automobile, dar are cea mai mică productivitate pe angajat
În Europa lărgită, producția s-a ridicat la 9,7 milioane unități, cu 240.000 mai puține decât în perioada similară din 2021. Cea mai mare țară producătoare din Europa, din afara UE, Rusia, a înregistrat un declin major, de la circa 1 milioane de autoturisme produse în 2021, la numai 339.000 în acest an, o scădere de 66%. Turcia, o altă țară cu producție importantă de autoturisme, a raportat o evoluție stabilă, la nivelul anului 2021, cu 572.000 de unități.
America de Nord a produs 7,8 milioane de autoturisme, în creștere cu 11,8%, iar America de Sud – 1,59 milioane, în creștere cu 12,4%.
China, cea mai mare țară din lume în privința producției de autoturisme, a reușit să crească cu 15,1%, deși în primele două trimestre înregistra pierderi importante, pe fondul blocajelor generate de pandemie. Volumul produs de China s-a ridicat la 16,3 milioane de autoturisme, cu aproape 2 milioane mai mult decât anul trecut. Din Asia, creșteri au mai fost înregistrate în India, cu 21,4%, la un volum total de 3,2 milioane de unități și în Indonezia, 23,2%, respectiv 741.000 de autoturisme.