Renault Group și Volvo Group (compania care produce camioanele Volvo) au anunțat crearea unui joint-venture care are ca scop dezvoltarea și producția de vehicule utilitare. Un al treilea partener, CMA CGM, a semnat o scrisoare de intenție pentru a li se alătura în viitor.
Renault și Volvo Trucks vor înființa o nouă companie specializată în producția de vehicule comerciale electrice (furgonete), pe fondul cererii tot mai mari de vehicule cu emisii zero, electrice. Cele două companii au semnat acorduri obligatorii pentru înființarea în cotă de 50-50 a unui joint-venture, cu o investiție inițială de câte 300 de milioane de euro fiecare, care va avea ca obiect de activitate dezvoltarea unor vehicule complet noi, pe o platformă de LCV, de tip skateboard, care vor putea primi diferite module de caroserie și vor fi capabile să monitorizeze activitățile de livrare și performanțele utilizatorilor. Primele informații arată că mașinile vor fi complet conectate, vor putea fi actualizate pe tot parcursul vieții și vor avea inclusiv versiuni pe arhitectură de 800 de volți, o premieră pentru segmentul comercial.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primele vehicule ar urma să fie produse în 2026, în timp ce activitatea operațională este prevăzută să debuteze în 2024.
Operatorul logistic și de transporturi CMA CGM urmează să se alăture celor doi constructori, printr-o investiție suplimentară. „Nu numai că investim în acest proiect, dar ne vom aduce și cunoștințele și expertiza pentru a asigura logistica de intrare și de ieșire, în timp ce unele dintre aceste vehicule ar putea fi utilizate în cele din urmă pentru decarbonizarea flotei noastre. Prin această nouă investiție a Fondului nostru PULSE în mobilitatea electrică, ne urmărim angajamentul de a accelera decarbonizarea activității noastre și a sectorului nostru.” a declarat Rodolphe Saadé, Chairman and CEO of the CMA CGM Group.
“Suntem încântați să facem încă un pas în călătoria noastră către soluții de transport durabil prin intenția înființării unei noi companii. Volvo Group este dornic să ofere în continuare clienților săi soluții complete de transport care îi ajută la decarbonizarea lanțurile valorice. Vedem o cerere în creștere pentru transport urban curat, eficient și sigur, iar parteneriatul și colaborarea sunt cheia pentru a realiza acest lucru,” a declarat Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group.
Luca de Meo, CEO Renault Group, a vorbit din nou despre o revoluție: “Electrificarea și digitalizarea deschid calea pentru o revoluție pe piața vehiculelor utilitare. Renault Group intenționează să conducă această transformare, asigurând în același timp crearea de valoare robustă și eficientă. Astăzi, suntem foarte mândri să pornim în această călătorie cu Volvo Group pentru a aduce cele mai bune soluții clienților noștri profesioniști. De asemenea, așteptăm cu nerăbdare ca CMA CGM să se alăture companiei. Noua companie este o combinație de neegalat, orientată spre start-up, a activelor complementare a 3 campioni: un producător de camioane de top, expert în servicii personalizate, un campion al lanțurilor globale de aprovizionare și un pionier european al vehiculelor electrice și lider de vehicule utilitare. Toate ingredientele sunt acolo pentru a obține ceva cu adevărat unic”.
CITEȘTE ȘI Șeful Rolls Royce a ieșit la pensie, după 14 ani de mandat în care a dublat prețul mașinilor și a falimentat rivalul MaybachViitoarea companie va avea propria identitate corporativă și va avea sediul în Franța, ceea ce înseamnă că ar putea produce vehiculele sub brand propriu, care însă nu a fost comunicat.
Cei doi constructori parteneri au de mai mult timp un parteneriat pe zona de camioane și vehicule utilitare. Brandul Renault Trucks aparține Volvo Group, în timp ce vehiculele comerciale Renault Master și Trafic sunt distribuite prin rețeaua de dealeri a Volvo Group.
Volvo Group este producătorul suedez de camioane Volvo, fiind diferit de Volvo Cars, producătorul de autoturisme, deținut de Geely, care folosește marca sub un acord de licențiere.