Temerile angajaților din fabrica Ford din Saarlouis s-au adeverit, după ce șeful companiei, Martin Sander le-a spus că investitorul cu care s-a negociat în ultimele luni s-a retras. Fabrica urmează să se închidă peste doi ani.
Întâlnirea conducerii Ford Europe cu angajații din fabrica Saarlouis s-a transformat dintr-una care ar fi trebuit să fie optimistă, într-una deloc fericită, deoarece Martin Sander i-a anunțat că potențialul investitor chinez care era interesat de preluarea uzinei s-a retras din negocieri, la finalul studiilor și analizelor făcute, după cum scrie Automobilwoche, care citează surse din cadrul uzinei. Din acest moment, nimic nu mai este la orizont, așa că se trece la planul inițial, prin care uzina urmează să se închidă în 2025, odată cu oprirea producției lui Focus.
Situația din Saarlouis începe să fie dramatică, având în vedere că sunt circa 4000 de oameni care încep să se teamă din ce în ce mai mult pentru viitorul lor. Președintele Consiliului Înterprinderii, Markus Thal, a mai dat o speranță oamenilor, spunând că este posibil ca o nouă întâlnire cu investitorul să poată fi organizată, dacă se va reveni asupra unora dintre punctele de negociere, chiar dacă reprezentanții Ford au precizat că nu vor mai avea loc alte negocieri, odată cu decizia luată de partenerii de discuții.
CITEȘTE ȘI Ofensiva tăcută a Dacia: trece de la statutul de constructor auto de nișă la cel de marcă full-service, cu oferte pe toate segmentele populare ale momentului. 7-8 SUV-uri și crossovere în următorii 5 - 6 aniÎn același timp, guvernul landului a afirmat că susținerea din partea autorităților ar fi una foarte generoasă, de ordinul sutelor de milioane de euro, în cazul în care Ford ar ajunge la un consens cu investitorii.
Și federația sindicală IG Metall, care îi reprezintă pe angajați, s-a arătat „dezamăgită și furioasă” în urma rezultatului, dar a avertizat că planul B „va fi costisitor”. „Vom da un semnal către alte companii, în așa fel încât să evite să închidă unități de producție”, au mai spus sindicaliștii.