Constructorul francez Renault și Volvo Group, care deține Volvo Trucks, au finalizat crearea unei companii de tip joint-venture, care are ca scop dezvoltarea de vehicule comerciale electrice de nouă generație.
Anunțată încă din toamna anului trecut, crearea unei noi companii în care acționari sunt Renault Group și Volvo AB, proprietarul Volvo Trucks, cunoscut ca Volvo Group a fost finalizată, din punct de vedere al documentației, care acum așteaptă aprobările instituțiilor de reglementare. Compania urmează să dezvolte o nouă generație de vehicule comerciale, bazate pe o platformă cunoscută și sub denumirea de Software Defined Vehicule Platform, caracterizată în special pe rolul major al software-ului în controlul vehicului și în vânzarea de servicii prin intermediul interfețelor vehiculului.
Noua companie se cheamă Flexis SAS și va beneficia de investiții în valoare de 300 de milioane de euro de la fiecare dintre cei doi acționari. O a treia companie, CMA CGM Group, operator logistic și de transporturi, a confirmat că este interesată să se alăture acestei formule de colaborare, cu o investiție de 120 milioane de euro, prin intermediul fondului PULSE.
Producția primelor vehicule dezvoltate de Flexis va începe în 2026, după cum au anunțat cele două companii partenere.
Planurile anterioare vorbeau despre o structură modulară, pe o platformă de tip skateboard, tipică pentru vehiculele electrice, având o structură unitară formată din baterie și cele două punți. Mașinile vor putea să monitorizeze activitățile de livrare și performanțele utilizatorilor, având conexiuni permanente pentru transmiterea de informații. De asemenea, s-a vorbit despre o posibilă arhitectură pe 800 de volți, o premieră pentru segmentul de LCV-uri.
“Suntem încântați să facem încă un pas în călătoria noastră către soluții de transport durabil prin intenția înființării unei noi companii. Volvo Group este dornic să ofere în continuare clienților săi soluții complete de transport care îi ajută la decarbonizarea lanțurile valorice. Vedem o cerere în creștere pentru transport urban curat, eficient și sigur, iar parteneriatul și colaborarea sunt cheia pentru a realiza acest lucru,” a declarat la finalul anului trecut Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group.
Legăturile între Renault și Volvo sunt puternice, având în vedere că brandul Renault Trucks aparține Volvo Group, iar vehiculele comerciale Renault Master și Trafic sunt distribuite prin rețeaua de dealeri a Volvo Group.
Volvo Group nu are acțiuni la producătorul de autoturisme Volvo Cars, deținut de Geely, care folosește marca sub un acord de licențiere.