O strategie mai puțin așteptată din partea unui producător auto care se pregătește să treacă complet la propulsia electrică a fost dezvăluită de presa din Italia. Fiat e500, modelul exclusiv electric lansat de italieni, va primi o motorizare pe benzină.
Fiat se află în fața unei decizii istorice, după ce vechiul Fiat 500 va ieși din producție. Acesta are o platformă învechită și de la 1 iulie nu va mai putea respecta noile reglementări de securitate GSR, astfel că va trebui să fie scos din producție. Costurile actualizării lui ar fi fost prea mari, astfel că decizia este una firească, așa cum a fost și pentru alți producători.
Cu toate acestea, marca își dorește să vândă în continuare un model 500 cu combustie și singura soluție este să dezvolte o versiune cu benzină pentru modelul electric e500, care a fost lansat exclusiv electric. Informația a fost transmisă de presa din Italia, care a reușit să obțină informații de la furnizori.
Aceștia au primit cereri de oferte de la Fiat pentru a crește producția modelului e500 până la 175.000 de unități. Producția ar urma să fie împărțită între motorizările electrice, care ar urma să fie produse într-un volum egal cu cel din 2023, adică aproximativ 77.000 de unități, și motorizarea pe benzină, de până la 100.000 de unități.
Decizia finală nu a fost luată, după cum scrie Automotive News, care a contactat la rândul său unii furnizori și a confirmat informația, dar ar putea să fie influențată de presiune sindicatelor Fiat, care sunt îngrijorate de vânzările în scădere ale modelului electric.
Noul Fiat e500 transformat în mașină pe benzină ar urma să fie echipat cu același motor de 1.0 litri, 70 CP, regăsit pe actualul 500 și pe Panda, dar producția nu poate începe mai devreme de 2025 – 2026.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero se menține liderul pieței auto din Europa și ia distanță în fața competitorilorReprezentanții companiei nu au comentat informațiile apărute în presa din Italia, dar nici nu au infirmat faptul că au solicitat oferte de preț furnizorilor.
Planurile Fiat prevăd o tranziție la propulsia electrică până în 2030, moment în care marca ar urma să fie exclusiv electrică. Ultimul model cu combustie pregătit în Europa pentru a fi disponibil după intrarea în vigoare a normelor GSR, la 1 iulie 2024, este Panda.
Actualul Fiat 500 cu combustie, produs în Polonia, are șanse să rămână pe piață, dar nu în Europa, unde nu mai respectă normele GSR. El ar putea fi produs în Algeria și vândut pe piețele din Orientul Mijlociu și Africa.