Grupul Renault a semnat un acord cu compania marocană Managem Group pentru achiziția de cobalt destinat producției de baterii electrice pentru mașini.
Managem, una dintre companiile importante din Maroc, în sectorul minier și hidrometalurgic, a semnat un memorandum de înțelegere cu Renault Group pentru livrarea de sulfat de cobalt produs cu emisii scăzute de carbon, pentru bateriile electrice. Contractul prevede livrarea a 5.000 de tone de sulfat de cobalt pe an, pe o perioadă de 7 ani, începând din 2025. Managem Group intenționează să investească în construcția unei fabrici care să transforme minereul de cobalt în sulfat de cobalt. Renault Group își asigură prin acest contract o cantitate importantă de cobalt necesară producției de baterii pentru vehiculele electrice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cobaltul este unul dintre elementele esențiale în bateriile Litiu-Ion folosite la autovehiculele electrice. Utilizarea cobaltului crește durata de viață a bateriei, ceea ce este extrem de important în cazul mașinilor care au un număr uriaș de cicluri de încărcare-descărcare. În același timp, cobaltul este metalul cu cel mai ridicat preț din structura bateriei, iar extracția lui la nivel global a fost concentrată în ultimul deceniu în Republica Congo.
Renault încearcă să se poziționeze ca un constructor cu emisii reduse de carbon, planificându-și astfel să producă baterii eficiente, cu emisii reduse de carbon. Constructorul auto francez își propune să reducă amprenta de carbon a activităților de producție de baterii cu 20% până în 2025 și cu 35% până în 2030, comparativ cu 2020. Renault a semnat deja un parteneriat cu Vulcan pentru a asigura litiu cu emisii scăzute de carbon și cu Terrafame pentru sulfatul de nichel.
Acordul a fost semnat în Maroc, țară care are un pachet extrem de generos de stimulare a investițiilor străine, în special cele din industria auto.
Renault deține în Maroc două uzine auto, în care sunt produse automobile Dacia și Renault. Cele două mărci au o pondere uriașă pe piața locală de autovehicule, apropiindu-se de 50% din piață.
CITEȘTE ȘI Producția de mașini electrice Skoda, salvată de RomâniaPlanul Renault de electrificare prevede construirea de mașini și baterii electrice în Franța, în cadrul unui ecosistem care are susținerea guvernului francez, astfel încât să conducă la menținerea locurilor de muncă din industria auto franceză. Producția de vehicule cu motoare termice s-ar putea muta treptat în alte țări, pe măsură ce piețele vor absoarbe tot mai multe vehicule electrice. De altfel, Renault și-a propus să separe activitățile de dezvoltare și producție a vehiculelor electrice de cele destinate mașinilor cu motoare termice. Acestea din urmă vor fi incluse într-o nouă entitate, care va reuni fabricile de motoare și cutii, inclusiv cea din România (Uzina Mecanică). În cealaltă parte, divizia care produce vehicule și baterii electrice, inclusiv software pentru mașini, va avea propria divizie, care s-ar putea separa ulterior într-o companie nouă, ce ar putea fi listată la bursă.