Șeful Renault a anunțat că are discuții cu rivalii de la Volkswagen pentru o posibilă colaborare în domeniul vehiculelor electrice. Cele două companii ar putea încheia un parteneriat pentru a construi un model ieftin, care să coste sub 20.000 de euro.
Luca de Meo, CEO al Renault Group, a confirmat faptul că are discuții cu omologii săi de la Volkswagen, scopul fiind construirea unui automobil electric. Șeful Renault a fost în centrul atenției la Geneva, unde Renault a dezvăluit noul model Renault 5, care va fi lansat pe piață la un preț de 25.000 de euro, chiar în acest an. Un automobil și mai mic decât acesta, care va purta numele Twingo, va fi lansat de compania franceză în 2026, potrivit unei declarații anterioare a lui Luca de Meo. Mașina va fi dezvoltată pe platforma CMF-AEV, derivată din cea care astăzi este utilizată pe Dacia Spring. Renault este însă interesată să ofere și altor companii această platformă, ceea ce ar genera venituri suplimentare. „Sunt deschis oricărei persoane care vrea să se alăture. Am capacitate de producție, am platoforma și știu cum să o produc”, a spus Meo, la întrebările jurnaliștilor aflați la Geneva.
Informații despre o posibilă negociere cu VW au apărut și anterior, însă cele două companii nu au confirmat până acum o posibilă colaborare. Volkswagen se află în căutarea unor soluții care să-i permită să producă un automobil electric de clasă A, care să coste 20.000 de euro, pentru a putea continua electrificarea. Dezvoltarea de la zero a unei platforme în acest moment ar dura foarte mult, iar costurile ar fi ridicate, dacă nu sunt utilizate resurse din afara Europei. Renault folosește o platformă care la origine a fost creată în India, iar rivalii de la Citroen, care au lansat și ei noul C3 electric, are de asemenea o platformă cu componente produse în India.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Viitorul Renault Twingo va folosi cele mai accesibile tehnologii pentru a ține costurile la un nivel scăzut. Asta înseamnă că va oferi baterii LFP, care asigură o densitate energetică mai redusă, dar au costuri de producție reduse, având în componență mai puține metale rare.
Renault a început deja să lucreze la noul Twingo, pentru a putea să lanseze mașina la data promisă. Laurens van den Acker, șeful designului Renault, a confirmat că Luca de Meo i-a cerut cât mai rapid mașina, „pe care o dorește să fie gata mâine”.
Șeful mărcii VW a declarat anterior că nu a fost luată o decizie finală privind viitorul model ID.1, însă nu exclude posibilitatea unui parteneriat cu o altă companie. VW are deasemenea varianta unei platoforme pe care să o dezvolte Skoda în India, acolo unde conduce un proiecte de extindere pentru întregul grup VW.