Ministrul Mediului, Mircea Fechet, explică scăderea cu peste 200 de milioane de lei a bugetului programului Rabla Clasic prin faptul că autoritățile și-au propus creșterea numărului de mașini electrice pe șosele, pentru că marile orașe au nevoie de aer curat. În ceea ce privește momentul la care cele două programe Rabla – Clasic și Plus – vor începe în acest an, ministrul afirmă că ”în niciun caz” autoritățile nu își propun ca acesta să fie în vară, ci mai devreme.
Mircea Fechet a explicat, marți seară, care sunt motivele pentru care bugetul programului Rabla Clasic a scăzut de la 560 de milioane de lei în anul 2023 la 300 de milioane de lei în anul 2024, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Pentru că ne propunem ca în fiecare an să luăm o parte din banii de la Rabla Clasic și să-i mutăm la Rabla Plus. Cu alte cuvinte, finanțăm mai puține mașini cu combustie internă, diesel sau benzină, și mai multe mașini electrice, mai prietenoase cu mediul, ținând cont că avem nevoie și de aer curat în marile orașe și nu doar de mașini noi pe stradă”, a declarat Mircea Fechet, la Euronews România.
În ceea ce privește momentul începerii programului Rabla, ministrul a explicat că acest aspect ”ține mult de aprobarea bugetului Administrației Fondului pentru Mediu”. El a precizat că speră ca miercuri să aibă avizat proiectul de Hotărâre de Guvern. Fechet a spus că ”în cel mai rău caz va dura o săptămână” aprobarea acestui buget.
Între timp, proiectele celor două programe sunt în consultare publică.
Mircea Fechet a precizat că nu poate da un termen la care vor începe cele două programe, dând asigurări că autoritățile ”nu pierd nicio zi” pentru ca acestea să fie implementate cât mai curând, mai ales având în vedere faptul că numeroși cumpărători așteaptă deschiderea programelor pentru a-și achiziționa autovehicule.
”În niciun caz nu ne propunem să ne prindă vara fără programele Rabla. În mod tradițional, ele încep în primăvară. (...) Pot să spun că nu pierdem timpul”, a afirmat ministrul Mediului.