Lansat ca o versiune mărită a lui Captur, fiind cunoscut anterior chiar sub numele de Grand Captur, noul SUV Symbioz de la Renault are în acest moment prețurile publicate și poate fi comandat, pe piața din Franța. Așa cum era de așteptat, conform analizei Profit.ro, prețurile sunt cu câteva mii de euro peste cele ale lui Duster.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Renault Symbioz este un SUV de clasă B, aflat la limita cu segmentul superior, exact cum este și Duster. De altfel, platforma pe care o folosește și o parte dintre motoare sunt similare cu cele de pe Duster, fiind apreciat de clienți ca o versiune premium a modelului fabricat la Mioveni.
După premiera de la începutul acestei luni, Renault a anunțat și primele prețuri, pentru motorizările care vor fi disponibile în acest an. Este vorba despre motorul hibrid, E-Tech 145, similar cu cel de pe Clio și Captur și aproape identic cu cel de pe Duster și Jogger, de care îl desparte doar un singur kW de putere.
Este vorba despre combinația dintre motorul de 1.6 litri și 94 CP, și cele două motoare electrice, un demaror și motorul de tracțiune, de 49 CP, încorporat în cutia automată și alimentat de o baterie de 1.2 kWh, care poate susține un mers exclusiv electric în 80% din timp, în trafic urban.
Prețul acestei motorizări începe de la 34.900 de euro, pe versiunea Techno, ceea ce înseamnă că este cu peste 8.000 de euro mai scump decât aceeași motorizare pe versiunea cea mai accesibilă, la Duster. Diferența de preț este justificată, nu doar prin calitate și aspectul interiorului mașinii, cât mai ales prin sistemele de asistență oferite în standard. Echipările superioare, Esprit Alpine și Iconic au prețuri mai mari cu 1.500 și, respectiv, 2.000 de eur.
Renault a anunțat și prețurile celorlalte motoare, mai accesibile, dar care vor fi disponibile doar anul viitor. Este vorba despre motorul 1.3 TCe, similar celui de pe Duster, care va costa începând de la 30.000 de euro. De asemenea, există informații neoficiale despre faptul că Renault va introduce noi motoare hibrid și mild-hybrid pe acest model, lucru care ar urma să fie făcut și pe Duster.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero se detașează în liderul pieței auto din Europa în acest început de anLungimea noului Symbioz este de 4,41 metri, fiind cu numai 7 centimetri mai lung decât Duster, cu 17 centimetri în plus față de Captur și cu 6 centimetri mai scurt decât Scenic E-Tech. Renault mai are în același segment Megane E-Tech, Austral și Arkana, toate cu dimensiuni între 4,20 metri și 4,60 metri, o ilustrare perfectă a strategiei lui Luca de Meo, de concentrare a vânzărilor pe acest segment. Ampatamentul noului model este de 2,64 metri, identic cu Captur, ceea ce înseamnă că spațiul interior rămâne, pentru pasageri, similar.
Portbagajul are 492 litri, care poate crește până la 624 litri prin culisarea banchetei cu 16 cm, în față. Este mai mare cu 20 de litri față de cel al lui Duster, care are un ampatament cu 1 cm mai lung. Asta înseamnă că spațiul interior, în special pentru pasagerii din spate, este mai generos la modelul Dacia.