Constructorul japonez Toyota a anunțat rezultatele de vânzări pentru anul 2022, cu cifre care confirmă estimările Profit.ro, bazate pe cifrele lunilor anterioare. Japonezii rămân astfel cea mai mare companie auto din lume, după vânzări.
Toyota a vândut în 2022 un număr total de 10,49 milioane de autovehicule, un rezultat care se apropie la mică distanță de cel întregistrat în 2021, ceea ce înseamnă că, în pofida crizei de semiconductori și a numeroaselor opriri de producție, cele două mărci principale, Toyota și Lexus, împreună cu Daihatsu și Hino, au reușit să traverseze cu bine această perioadă. Problemele principale care au împiedicat compania niponă să încheie anul pe plus au fost pe piața internă, în timp ce vânzările de pe piețele externe au crescut la un nivel fără precedent, marcând un record pentru Toyota, cu 8,57 milioane de autovehicule vândute. Divizia principală, care cuprinde mărcile Toyota și Lexus, a vândut 9,5 milioane de vehicule, cu 0,5% mai puține decât în 2021, dar cu un record istoric pentru piețele externe, respectiv 8,27 milioane de automobile.
Reușita Toyota se vede foarte bine la capitolul producție, unde volumul total a fost de 10,61 milioane de vehicule, unul care a depășit nivelul anului 2021, în pofida îngrijorărilor și estimărilor pesimiste din timpul anului 2022. Toyota a anunțat că a înregistrat și la producție un record istoric pentru uzinele din afara Japoniei, cu aproape 7 milioane de autovehicule asamblate anul trecut, din care 6,37 milioane au fost Toyota și Lexus.
Cu acest rezultat, Toyota își consolidează poziția de lider global al industriei auto, depășind VW Group cu peste 2 milioane de autovehicule vândute în 2022.
Pentru 2023, Toyota a estimat că va înregistra un volum similar de autovehicule produse, renunțînd la prognozele anterioare, care erau mai mici cu aproximativ jumătate de milion de vehicule, pe fondul revenirii din criza de componente electronice.