În timp ce alți constructori auto se străduiesc să depășească cu greu momentele dificile generate de cele două crize, cea pandemică și cea a semiconductorilor, Porsche face din nou performanță, reușind să atingă un record de livrări în anul 2021.
Marca Porsche a vândut anul trecut 301.915 autoturisme clienților săi, cifre bazate pe livrările efectuate de companie în cele 12 luni. Rezultatul este cu 11% mai mare față de cel din anul anterior, 2020, când erau livrate 272.000 de vehicule, și cu aproximativ 8 procente peste recordul anterior, din 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Două piețe au fost și în ultimul an esențiale pentru marca germană de mașini sport: China, cea mai mare piață a mărcii, și SUA, piața cu cea mai mare creștere.
„În ciuda provocărilor reprezentate de deficitul de semiconductori și de perturbarea cauzată de pandemia de Covid-19, am muncit mult pentru a permite mai multor clienți decât oricând să-și îndeplinească visul de a deține un Porsche”, a declarat Detlev von Platen, responsabil cu vânzări și marketing, în cadrul board-ului Porsche AG. „Cererea rămâne ridicată, iar registrele noastre de comenzi arată foarte bine, așa că începem anul 2022 plini de încredere în toate regiunile lumii.”
Cele mai vândute modele ale mărcii Porsche au fost, ca și în ultimii ani, SUV-urile Macan, cu 88.362 de unități, și Cayenne, cu 83.071 de vehicule. Unicul model electric al Porsche, Taycan, a adus și el un volum impresionant de unități vândute: 41.296, mai mult decât dublu față de anul precedent. Și celebrul 911 a înregistrat volume record, cu 38.464 de unități livrate. Celelalte modele au fost Panamera - 30.220 de unități și 718 Boxster plus 718 Cayman - 20.502 clienți.
CITEȘTE ȘI Pregătește Dacia noi modele? Șeful Dacia Germania: Ne mai lipsește din gamă un Twingo, un Duster pentru tineri și un Sport Utility HatchbackPe cea mai mare piață a mărcii, China, vânzările s-au apropiat de 100.000 de unități (95.671 de vehicule livrate), iar în Europa, a doua piață ca volum, cifrele arată o creștere de 7 procente, la 86.160 unități, dintre care aproximativ o treime au fost în Germania (+9%). În SUA, creșterea a fost una de două cifre, cu 70.025 de unități livrate, cu circa 13.000 în plus față de 2020 (+22%). Compania precizează că 40% din mașinile livrate în Europa au fost echipate cu motoare electrice sau hibrid plug-in.
„Rezultatul general este foarte promițător și arată că strategia noastră de a continua electrificarea flotei funcționează și este în conformitate cu cererea și preferințele clienților noștri. În același timp, vânzările unitare nu sunt factorul decisiv pentru noi. Ne dorim să fim cunoscuți pentru experiențe exclusive și unice ale clienților pe care vom continua să le extindem la nivel mondial“, mai spune Detlev von Platen.