Unul din costurile plătite de Mercedes-Benz pentru succesul său din ultimii ani pare să fie legat de calitate, dat fiind faptul că marca germană are cele mai multe rechemări dintre producătorii de mașini premium. Mai multe modele ale Mercedes-Benz, din segmentele compact și mediu, vor fi rechemate pentru defecțiuni electrice care pot genera deschiderea airbagului șoferului. În România sunt afectate 1.721 de automobile, lista cu seriile de șasiu fiind disponbilă pe site-ul ANPC.
Defecțiunea care a cuprins mai multe modele din segmentele compact și mediu ale Merceds-Benz are legătură cu unele contacte electrice de pe coloana de direcție. Potrivit descrierii defecțiunii ce trebuie remediată la rechemarea în service, „este posibil ca legarea la masă din punct de vedere electric a coloanei de direcție să nu corespundă specificațiilor”.
Practic, defecțiunea nu este atât de gravă, însă efectele acesteia spot afecta siguranța șoferului și pasagerilor automobilului. „În cazul unei descărcări electro-statice combinată cu o eventuală avariere a contactelor din cadrul modulului de cuplare a tubului coloanei de direcție, s-ar putea ajunge la o declanșare nejustificată a airbagului șoferului”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit fișei remise ANPC, șoferii norocoși ar putea fi alertați de un martor luminos înainte de declanșarea airbagului: „O eventuală problemă prezentă la contactele din modulul de cuplare tub coloană direcție îi este afișată șoferului înaintea unei declanșări nejustificate a airbagului de șofer, printr-un mesaj de avertizare cu privire la airbag în bord, prin intermediul martor airbag de culoare roșie.”
Cele 1.721 de autovehicule afectate în România sunt A Class (model 176, fabricat între 2012 - 2018), B Class (modele 246 - fabricat după 2011 și 242 - versiunea electrică), CLA (model 117, fabricat începând cu 2013), GLA (model 156 - fabricat începând cu 2014), C Class (model 205 - ultima generație, produsă după 2014) și SUV-ul GLC (model 253 - produs începând cu 2015). Pactic, sunt cele mai noi versiuni ale modelelor anunțate, unele fiind trecute și printr-un facelift.
Lista seriilor modelelor rechemate poate fi consultată pe site-ul ANPC.
Defecțiunea pe care Mercedes-Benz încearcă să o remedieze prin această acțiune a implicat la nivel global peste 400.000 de autoturisme, inclusiv din cadrul E Class, și, potrivit anunțului făcut de Daimler, la finele anului trecut, au fost constatate peste 30 de incidente care au generat deschiderea accidentală a airbagului șoferului, întrafic.
Defecțiunea nu are nicio legătură cu airbagurile produse de Takata, pentru care Merceeds-Benz și alți constructori au rechemat milioane de vehicule.