Înmatriculările de autoturisme din luna februarie s-au reîntors la un nivel comparabil cu cel de anul trecut, după ce luna ianuarie adusese o creștere masivă, datorată în special cozilor de la RAR și DRPCIV. Vehiculele comerciale au scăzut, fiind un semnal de alertă pentru economie.
Piața de autoturisme a înregistrat 8.777 înmatriculări în luna februarie, cu 5,72% mai multe ca în urmă cu un an, când era eliminat timbrul de mediu. Față de luna ianuarie, piața a scăzut cu peste 3.000 de autoturisme, însăp evoluția nu este foarte relevantă, inclusiv prin perspectiva demarării programului Rabla din acest an.
Creșterea a fost susținută în special de Volkswagen (31%), Ford (15%), Opel (17,84%), Peugeot (40%), Fiat (43%), în timp ce Renault, Hyundai, Mercedes-Benz, Toyota sau Kia au înregistrat scăderi față de februarie 2016. Marca Dacia a avut o creștere în ritm cu cea a pieței, 5,37%, cu 2197 de autoturisme înmatriculate.
Pe primele două luni ale anului, toate mărcile din Top 20 (cu excepția Honda) au înregistrat creșteri, în special pe baza lunii ianuarie. Renault este singura marcă dintre acestea care are un avans cu o singură cifră (8 procente).
CITEȘTE ȘI Renault lansează un Super-Duster. În Europa va fi vândut sub marca Dacia, dacă șefii decid că nu concurează KadjarCele mai cumpărate autoturisme din februarie, pe baza înmatriculărilor, au fost Dacia Logan, 1.225 exemplare, Dacia Duster, 551 exemplare, Skoda Octavia, 297 exemplare, VW Golf, 275 unități, și Dacia Sandero, 247 unități. La nivelul celor două luni, cel mai vândut model este, așa cum se întâmplă de la apariția sa, Dacia Logan, acesta fiind urmat de Duster. Supriza vine de la Sandero, care nu mai este al treilea model preferat de români.
Iată și top 10 al celor mai cumpărate mașini în 2018:
1. | DACIA LOGAN | 3245 |
2. | DACIA DUSTER | 1437 |
3. | SKODA OCTAVIA | 639 |
4. | VW GOLF | 638 |
5. | DACIA SANDERO | 587 |
6. | FORD FOCUS | 542 |
7. | SKODA RAPID | 514 |
8. | VW JETTA | 479 |
9. | RENAULT MEGANE | 436 |
10. | RENAULT CLIO | 379 |
Întreaga piață de autovehicule s-a ridicat în februarie la 12.401 unități, cu 3,52% mai multe față de anul trecut. Toate segmentele de vehicule comerciale au înregistrat scăderi, cel mai important fiind cel al LCV-urilor (vehicule comerciale ușoare), cel care cumulează cea mai mare parte a pieței de vehicule destinate companiilor. Acestea au totalizat 1.335 unități înmatriculate, cu 25,29% mai puține ca anul trecut.
Și celelalte segmente, comercialele de peste 3,5 tone, cele grele (peste 16 tone) și autobuzele, au înregistrat scăderi. Creșteri au fost înregistrate pe segmentele de motociclete, tractoare și remorci.