Conflictul dintre brandul premium Audi și chinezii de la Nio, pentru utilizarea denumirilor ES6 și ES8 pentru două dintre modelele din Europa, merge mai departe în două procese diferite, în Europa.
Chiar dacă la începutul anului o instanță din Germania a dat o sentință prin care susținea că între denumirile ES6 și ES8 date de Nio pentru două dintre modelele sale și modelele S6 și S8 de la Audi este o asemănare prea mare, interzicând înregistrarea lor ca mărci protejate, situația este departe de a se fi încheiat. Conștienți, probabil, că un proces le va aduce notorietate, cei de la Nio au făcut recurs și au adus argumente potrivit cărora diferențele dintre cele două denumiri sunt ușor de sesizat de potențialii clienți. După publicarea sentinței în Germania, Nio a schimbat denumirile în EL6 și EL8, dar asta nu înseamnă că renunță pe celelalte piețe din Europa, unde Audi a deschis un nou proces, în timp ce în Germania urmează să se judece recursul făcut de chinezi.
Jurnaliștii de la Automobilwoche au aflat că judecătorii de la Tribunalul Regional din Munchen au admis recursul făcut de Nio, dosarul urmând să intre în procedurile normale de judecată, dar primul termen a fost dat abia anul viitor.
Un alt proces a fost intentat de Audi la nivel european, fiind atacată o decizie a Oficiului de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, care a permis încă din 2021 înregistrarea denumirii celor două modele, ES6 și ES8. O primă sentință a fost nefavorabilă germanilor, pentru că judecătorii au considerat că publicul poate face diferența inclusiv pe baza prețurilor diferite ale celor două mărci. Recursul făcut la această sentință a primit un prim răspuns săptămâna aceasta, când Camera de Apel a EUIPO a stabilit că anulează parțial decizia de înregistrare. Judecătorii au ajuns la concluzia că „mărcile sunt similare vizual și identice fonetic”, ceea ce aduce un risc ridicat de confuzie consumatorilor. La sentință se poate face apel, astfel că conflictul este departe de a se fi încheiat.
Până atunci, Nio își accelerează prezența în Europa, indiferent de denumirile pe care le folosește pentru modelele sale. Două dintre ele, ET5, cel mai popular model al mărcii, și unul dintre modelele disputate cu Audi, EL7, au fost testate de EuroNCAP și au primit punctaj maxim, la cele mai dure condiții de testare de până acum. Mașinile NIO sunt echipate, printre altele, cu un LIDAR cu rază ultra-lungă de acțiune, acesta fiind folosit pentru monitorizarea vehiculelor din trafic și evitarea coliziunilor cu acestea. Ambele mașini sunt 100% electrice, având un nivel de tehnologie comparabil cu cel al mașinilor europene, dar cu prețuri mai mici decât acestea.