Rezultatele vânzărilor Renault Group, pentru primele cinci luni ale acestui an, arată o scădere mică, dar importantă pentru marca Dacia, la nivelul tuturor piețelor pe care este prezentă, atât în UE, cât și în nordul Africii, Turcia și alte țări din regiune, relevă datele Profit.ro.
Dacia a vândut 52.200 autovehicule în luna mai, la nivel global, cifrele companiei fiind mai mici cu aproape 3.500 unități față de cele de anul trecut, în perioada similară, respectiv 6 procente scădere pentru marca românească.
Motivele au la bază declinul din Europa al modelului Spring, afectat puternic de eliminarea subvențiilor în Germania și Franța, precum și de înjumătățirea acestora în cadrul Programului Rabla.
Cu circa 1.000 de unități vândute, Spring are o scădere majoră, de 75%, ceea ce înseamnă că, înainte de lansarea face-liftului, modelul a ajuns deja la cote minime.
Jogger a înregistrat și el o mică scădere, de circa 5 procente, iar Sandero a avut o lună mai slabă, care i-a adus circa 10% scădere și pierderea locului 1 în vânzările europene.
După cinci luni, Dacia are 287.500 vehicule vândute și mai păstrează un avans minim, de puțin peste două procente, față de intervalul ianuarie – mai din 2023.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un robot umanoid, utilizat la întreținerea căilor ferate în JaponiaSpring este piatra care a tras în jos rezultatele de până acum: cu circa 10.000 de unități vândute în primele cinci luni ale anului, modelul are în acest an mai mult de 50% declin al vânzărilor, fiind evident impactul pe care l-a avut pierderea subvențiilor, suprapusă pe creșterea de prețuri aplicată de companie în ultimii trei ani.
În același timp, schimbarea de generații la Duster a început să fie resimțită, chiar dacă cererea pentru Duster 2 a fost mare până în ultima clipă. Chiar dacă a depășit 70.000 de unități vândute în primele luni ale anului, SUV-ul a pierdut circa 2 procente față de 2023, ceea ce s-a adăugat la minusul raportat de marcă. Sandero este modelul care echilibrează deocamdată cifrele Dacia, având aproximativ 140.000 de unități vândute în primele cinci luni ale anului, cu o creștere bună, de 17 procente.
CITEȘTE ȘI Chery lansează un SUV crossover de 28.000 de euro în Italia, în timp ce plănuiește extinderea în EuropaÎn câteva săptămâni, Dacia va prezenta bilanțul primei jumătăți de an, când vom vedea dacă situația mărcii s-a îmbunătățit în luna iunie, odată cu startul livrărilor noului Duster. Deocamdată știm că pe piața din România luna iunie a adus primele livrări din Programul Rabla, care au condus la o creștere a vânzărilor cu circa 10%.
Grupul Renault a înregistrat de asemenea o scădere a vânzărilor în luna mai, pe piețele globale, în special din cauza mărcii Dacia. Cu 183.000 vehicule, adică circa 6.500 mai puține decât mai 2023, grupul francez a raportat o scădere de 3,4 procente. După cele cinci luni, vânzările s-au apropiat de un milion de unități, cu o creștere mică, de sub 2 procente.