Volkswagen pare să nu mai iasă din era scandalului dieselgate, chiar dacă și-a plătit amenzile, a acceptat rechemarea modelelor afectate și a annțat planuri îndrăznețe de electrificare a întregii game. Acum este rândul președintelui Hans Dieter Pötsch, care este acuazat de presa germană că ar fi știut de problemele legate de diesel cu trei luni înainte de izbucnirea scandalului în SUA.
Hans Dieter Pötsch, actual președinte al Consiliului de Supervizori VW, șef al finanțelor grupului în 2015, este acuzat de Bild am Sonntag că ar fi fost la curent cu informațiile legate de manipularea testelor de emisii, cu ajutorul unor dispozitive ilegale, încă din perioada în care scandalul nu era public. Cele mai puternice acuzații pe această temă sunt cele legate de faptul că șefii VW au decis să nu anunțe acționarii de posibilitatea izbucnirii unei investigații oficiale în SUA, chiar dacă erau la curent cu acest lucru.
Jurnaliștii germani citează documente dintr-un dosar în care se precizează că Hans Dieter Potsch se numără printre cei care au asistat la o prezentare, făcută în iunie 2015, cu trei luni înainte de anunțul oficial, în care era precizat clar că mașinile companiei au încălcat legislația din SUA privind emisiile de noxe. Potsch a fost informat, după cum scrie publicația, de faptul că VW riscă sancțiuni financiare de până la 35 miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții Volkswagen au dezmințit acuzația, precizând că informațiile prezentate în documentele din dosar sunt cunoscute de mai mult timp și că acestea nu sunt corecte. Cei de la VW spun că discuțiile despre „subiectul diesel” la care Hans Dieter Pötscha participat în vara lui 2015 „nu au conținutul și calitatea” care le-ar fi făcut relevante pentru care ele să intre sub incidența legilor pieței de capital. Mai exact, până la data de 18 septembrie, dată la care autoritățile SUA au anunțat oficial acuzațiile aduse VW AG, Pötsch nu a avut indicații concrete care să-i spună că ar fi putut fi influențat prețul acțiunilor.
Hans Dieter Pötsch a fost ales președinte al Volkswagen AG după izbucnirea scandalului diesel, el fiind și președinte al Consiliului de Administrație al Porsche SE, compania de tip holding prin care familiile Porsche și Piech controlează deținerile în Volkswagen AG. Pötsch l-a înlocuit pe Ferdinand Piech, nepot al celebrului Ferdinand Porsche, intrat în dizgrațiile rudelor sale. Acesta și-a vândut anul trecut toate acțiunile deținute în companiile familiei și s-a retras din afaceri.