Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, nu este la primul articol în presa europeană în care îi sunt apreciate calitățile de manager și rezultatele foarte bune obținute cu marca românească deținută de grupul Renault. Publicația Automobilwoche readuce însă în discuție „vaca de muls” a companiei franceze, un merit pe care i-l atribuie managerului Dacia, pe care l-a desemnat „CEO al anului 2024”.
„Nu se plânge în vremuri de criză, ci mai degrabă creează și mai mult impuls”, scriu jurnaliștii de la Automobilwoche despre șeful mărcii Dacia, reamintind că este principalul răspunzător de cifrele de vânzări foarte bune ale constructorului de la Mioveni. Marca a fost denumită „vaca de muls” și „pepita de aur” de doi dintre șefii grupului Renault, Carlos Ghosn și Luca de Meo.
Acum, Denis le Vot este cel care este creditat cu menținerea statutului de „indispensabila vacă de muls” a grupului Renault, dar și de poziționarea Dacia câteva trepte mai sus pe scara industriei auto, față de ce era în urmă cu câțiva ani.
Printre performanțele cunoscute deja ale Dacia, pe care le-a coordonat Denis le Vot, sunt creșterea vânzărilor într-un an în care piața auto din Europa este în declin, poziția de lider absolut al vânzărilor din Europa pentru modelul Sandero, după ce ocupase acest loc pe canalele de retail, în ultimii 7 ani, și intrarea în segmentul C, cu SUV-ul Bigster, care va majora profitul pe mașina vândută. Toate acestea și viitoarele lansări vor duce profitul operațional al Dacia la 15%, în curând.
În plus, apariția unor echipamente care altădată păreau de neimaginat într-o Dacia, precum portbagajul electric sau vopseaua în două tonuri, a contribuit la creșterea imaginii mărcii în rândul clienților care încă mai ezitau să aleagă mașinile construite în România sau în Maroc de Dacia.
Tot Denis le Vot este și cel care a făcut posibilă intrarea Dacia în celebrul Raliu Dakar, cu modelul Sandrider, avându-i ca piloți pe celebrii Sebastian Loeb și Nasser Al-Attiyah, și crearea de condiții foarte bune pentru câștigarea trofeului.
CITEȘTE ȘI Honda intră în hora bateriilor solide: cu 25% mai ieftine și cu până la 1.000 km autonomie„Până acum, Le Vot și-a atins în mare parte obiectivele cu ajutorul unei echipe pe deplin motivate și angajate. Este încăpățânat și fiecare detaliu este important pentru el, așa spun oamenii despre Le Vot. El ascultă cu atenție și apoi decide, a spus o persoană din interiorul companiei. Cu siguranță nu l-ai putea numi șovăitor”, mai scriu jurnaliștii germani despre șeful Dacia.
„Conceptul nostru de brand este probabil încă unic: nu facem compromisuri în ceea ce privește elementele de bază sau calitate și nu suntem super high-tech, așa că nu insistăm pe o mulțime de caracteristici și tehnologii. Mai degrabă, ne concentrăm pe caracteristicile de care clienții chiar au nevoie la un preț foarte bun. Acesta este încă ceea ce facem cel mai bine”, explica Denis le Vot într-un interviu modul în care Dacia face performanțele actuale.
Denis le Vot are 59 de ani și conduce marca Dacia din 2021, la scurt timp după sosirea lui Luca de Meo în fruntea Renault Group. El are însă o experiență foarte mare în cadrul companiei franceze și a cordonat în mod direct activitatea produselor derivate din modelele Dacia în Rusia, în anii 2011 – 2013, ca COO al Renault Rusia. Ulterior, din poziția de Executive Vice President al Renault Group, a fost în contact direct cu ceea ce se întâmpla cu marca Dacia.