O fotografie care înfățișează viitorul VW ID.7, ce va fi prezentat în premieră mondială la Shanghai, săptămâna viitoare, a fost publicată de presa chineză, stricând surpriza pregătită de compania germană.
Chiar dacă modelul VW ID.7 a fost expus și prezentat în repetate rânduri, el a fost protejat de fiecare dată de folia de camuflaj, astfel că cele mai multe detalii ale designului său au fost acoperite. Volkswagen păstra secretul pentru ziua de 17 aprilie, data la care are loc premiera mondială în cadrul Salonului Auto din Shanghai.
Presa din China a stricat însă surpriza și a publicat o primă imagine în care putem vedea cum va arăta mașina pe care Volkswagen o propune în locul lui Passat, cel mai vândut automobil de clasă medie din lume, care va mai fi produs, începând de anul viitor, doar în caroserie break.
Așa cum se poate vedea în prima imagine a lui ID.7, designul acestuia respectă cu fidelitate ceea ce am putut vedea pe conceptul ID.Aero, inspirat la rândul său din prototipul ID.Vizzion. Sunt ușor de recunoscut trăsăturile și liniile de pe ID.4 și ID.5, de la care mașina va prelua probabil o serie de tehnologii, inclusiv baterii și motoare.
VW ID.7 a fost dezvoltat pe aceeași platformă MEB a grupului VW, fiind în acest moment cel mai lung automobil electric al VW, cu aproape 5 metri și un ampatament de aproape 3 metri. Caroseria este una de tip fastback, care asigură un portbagaj generos și spații largi la interior. VW a anunțat că mașina va avea o autonomie de până la 700 km, pe versiunea superioară de baterie, în același timp fiind anunțat un nou motor electric mai performant, care va echipa acest model dar și alte modele ale familiei ID.
CITEȘTE ȘI Tesla reduce prețurile și în Europa, pentru a doua oară. Cât costă în RomâniaVolkswagen a anunțat că mașina va fi lansată simultan în China, Europa și SUA, comenzile urmând să înceapă „înainte de finalul anului 2023”.
Descrierea sumară a viitorului model arată clar faptul că VW vrea să se poziționeze cât mai aproape de segmentul premium cu înlocuitorul electric al lui Passat. „Cu ID.7 am exploatat potențialul MEB și mai mult. Am folosit de asemenea un nou, mult mai puternic și mai eficient motor electric. În plus, am îmbunătățit controlul calității trenului de rulare și am fost de asemenea capabili să creștem și mai mult confortul la condus. Combinația unui sistem superior de conducere, un tren de rulare confortabil și o autonomie mare fac fin ID.7 limuzina perfectă pentru călătorii pe distanță lungă”.
Pe lângă noul motor, compania a anunțat un șasiu adaptiv, cu diferite moduri de rulare, direcție progresivă, un habitaclu îmbunătățit față de celelalte modele electrice, inclusiv head-up display cu realitate augmentată.