Ministrul transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, a anunțat că guvernul a solicitat companiei Porsche să recheme aproximativ 22.000 SUV-uri Cayenne, din cauza manipulării testelor de emisii pentru motorul 3.0 diesel.
Ministrul german a declarat că ministerul va retrage certificările primite de modelul în cauză, astfel că Porsche trebuie să retragă mașinile din circulație pe cheltuiala proprie. În plus, există o mare probabilitate ca modelul similar de la VW, SUV-ul Touareg, să aibă aceeași soartă. La mijloc este un software care este prezent la bordul mașini iși care face ca testele privind emisiile să fie eronate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții Porsche susțin că au descoperit softul în cursul pripriei investigații interne, astfel că au fost de acord să recheme mașinile pentru a rescrie software-ul care controlează motorul.
Ministerul Transporturilor din Germania va interzice vânzarea modelului Cayenne până în momentul în care va fi actualizat softul inclusiv pentru mașinile noi, care va trebui să fie omologat de autorități.
Dintre cele 22.000 de Cayenne care sunt echipate cu acest motor și au softul care trișează, doar 7.000 sunt înmatriculate în Germania. Toate sunt echipate cu motorul V6 Tdi de 3.0 litri, de la Audi.
Scandalul emisiilor a cuprins toate mărcile germane, în procesul de remediere fiind incluse acum și mașini mai vechi, care vor beneficia de o actualizare a softului, pentru a consuma mai puțin carburant. Volkwagen adeci să facă actualizări pentru 4 milioane de mașini, iar Mercedes pentru 4 milioane de mașini.
Totul a pornit de la VW, care a admis, în 2015, în cursul unei anchete din SUA, că a instalat pe mașinile diesel programe care permiteau manipularea testelor de emisii.
UPDATE Porsche a confirmat informațiile anunțate de KBA și Ministerul Transporturilor din Germania, potrivit cărora va trebui să recheme 21.500 de mașini pentru a rescrie softul care controlează motoarele, pentru toate modelele Cayenne echipate cu motorul 3.0 TDI V6, provenit de la Audi.
Constructorul afirmă că a descoperit problemele softului în timpul investigației porprii și a livrat informațiile autorităților. Mașinile afectate sunt Porsche Cayenne fabricate între 2014 și 2017. 6000 dintre acestea sunt în Germania, restul în alte țări. Rescrierea softului se va face pe cheltuiala companiei.