Porsche are de rezolvat o problemă majoră a modelului Macan, cel mai vândut automobil al mărcii, deoarece compania este obligată să scoată de pe piața europeană motorizările cu combustie, iar noua generație electrică întârzie.
Noile reglementări ale Comisiei Economice a Organizației Națiunilor Unite pentru Europa (UNECE) în materie de securitate cibernetică vor pune probleme mari multor cosntructori auto, din cauza faptului că impun măsuri suplimentare de siguranță a comunicațiilor la bord. Din acest motiv, o serie de modele nu vor mai putea fi vândute pe piața din Europa, iar unul dintre ele este Porsche Macan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate versiunile de motorizare clasice, cu combustie, vor fi retrase de pe piață începând cu luna iulie 2024, iar până la acel moment constructorul de mașini sport ar fi trebuit să lanseze deja noul Macan electric. Acesta întârzie însă din cauza problemelor cu dezvoltarea platformei PPE, pe care o va folosi și Audi, care la rândul său are întârzieri ale modelului Q6. Situația va pune în pericol volumele de vânzări ale lui Macan, best-seller-ul Porsche.
Modelul Porsche Macan este fabricat în prezent în uzina din Leipzig a mărcii, mașina urmând să fie produsă în continuare acolo și după luna iulie 2024. Singura diferență va fi dată de faptul că mașinile produse nu vor mai fi vândute pe piața europeană.
În acest moment, datele neoficiale arată că noul Macan electric va fi lansat în 2024, cu o întârziere de aproape un an, însă lansarea nu va însemna și un start al livrărilor. Compania va încerca să păstreze clienții aproape, inclusiv cu precomenzi, dar se caută soluții pentru a nu fi afectate cifrele de vânzări. O soluție a fost creșterea livrărilor în acest an, astfel încât să compenseze o iminentă scădere pentru 2024. O altă soluție, vehiculată de presa germană, ar putea fi o înmatriculare a stocurilor la dealeri, astfel încât acestea să poată fi vândute către clienți fără a încălca noile reglementări ale UNECE.
Potrivit datelor companiei, vânzările Macan s-au ridicat la 68.354 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 15% față de 2022. Volumul final pentru finalul acestui an ar urma să atingă un nivel record pentru acest model. Anul viitor, însă, am putea asista pentru prima dată la o scădere a vânzărilor Macan, după luna iulie.
CITEȘTE ȘI Industria auto din România se declară „șocată” de noile măsurile bugetar fiscaleCelelalte modele ar urma să reprezinte și ele o soluție alternativă propusă clienților. Atât Panamera, care se lansează într-o nouă generație, cât și Cayene, care a primit un face-lift substanțial, oferă motorizări cu combustie și ar putea fi preferate de unii dintre clienții Macan.
Porsche a vândut în 2022 un volum total de 309.884 autoturisme, cu 3 procente peste volumul din 2021, ceea reprezintă o perfomanță importantă într-un an în care cele mai multe mărci auto au înregistrat scăderi cauzate de criza de semiconductori. În 2023, după nouă luni, Porsche înregistra deja un volum de 242.722 autoturisme vândute, cu aproape 10% mai multe decât în urmă cu un an, un avans care este de așteptat să se păstreze la finalul anului, ceea ce înseamnă că vom asista la un nou record de vânzări, de circa 320.000 de autoturisme.