Vânzările Volvo din primele 11 luni ale anului au ajuns la un nivel mai mare cu aproape 20 de procente față de anul anterior, iar prognozele CEO-ului Jim Rowan vorbesc despre un nou record de vânzări al mărcii suedeze.
Volvo a vândut de la începutul anului și până pe 30 noiembrie 632.701 autoturisme, volumul fiind mai mare cu 17% față de cel înregistrat în perioada ianuarie – noiembrie în 2022. Luna noiembrie a adus o creștere de 8 procente și un volum de 63.682 de unități livrate clienților, fapt care l-a determinat pe Jim Rowan, CEO Volvo, să spună că sfârșitul anului ar putea aduce un nou record pentru companie. Practic, pentru a putea depăși cele 705.452 de unități vândute în 2022, constructorul suedez are nevoie de o creștere de 12 procente, care are toate șansele să fie atinsă la finalul lui decembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Europa a contribuit și în noiembrie la vânzările Volvo cu un procent important, respectiv un volum de 26.407 unități, cu două procente mai mult decât în urmă cu un an. De asemenea, gama de mașini electrificate (Recharge) a depășit jumătate din vânzări, în Europa, cu un total de 14.653 de unități.
În SUA, creșterea Volvo a fost de 26%, iar în China, a doua cea mai mare piață a mărcii, majorarea vânzărilor a depășit de asemenea 21%. Pe întreg intervalul de 11 luni, Europa conduce în continuare cu 260.000 de autoturisme Volvo vândute, după un avans de 22%, iar China urmează pe locul al doilea, cu 154.147 unități livrate, cu numai 6% peste volumul din 2022.
Brandul suedez care este deținut în prezent de gigantul chinez Geely mizează în 2024 pe lansarea modelului EX30, care va crește nu doar vânzările pe segmentul electric, ci și performanța mărcii în ansamblul ei. În 2023, pe segmentul electric 100% Volvo a vândut numai 52.161 automobile, adică mai puțin de 10% din total, un volum important fiind reprezentat în schimb de mașinile plug-in, care au însumat 121.365 unități.
Volvo este unul dintre constructorii care și-au propus să devină complet electrici în 2030, cu cinci ani înainte de limita stabilită de Uniunea Europeană.