O nouă idee de subvenție care are ca scop creșterea vânzărilor de automobile electrice, pe fondul stagnării cererii în toată Europa, a fost anunțată de Guvernul Franței, care inventează un nou termen, leasingul social. Stellantis propune opt modele electrice, care se încadrează în prețul cerut de guvern, Renault vine cu două modele, dar fără Dacia Spring.
Stellantis și Renault intră în noul program de subvenționare a mașinilor electrice, o campanie care a scos afară mașinile produse în China, inclusiv Dacia Spring. Stellantis folosește gama largă de modele pe care le are în portofoliu pentru a-și stimula vânzările de mașini electrice în cadrul noului program de subvenționare din Franța. Nu mai puțin de opt modele cu propulsie exclusiv electrică au fost incluse într-o campanie de finanțare boteazată „leasing social”, pentru că are valori ale ratelor foarte mici. „Începând de la 54 de euro pe lună” este oferta pentru cel mai ieftin automobil electric al grupului, Citroen e-C3, lângă acesta așezându-se și alte mașini ale mărcilor Fiat, Jeep, Opel și Peugeot.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„A face electricitatea accesibilă cât mai multor oameni este principala noastră ambiție. Suntem mândri și bucuroși să sprijinim statul francez în abordarea sa de leasing social, cu o gamă extrem de largă de vehicule electrice oferite la chirii imbatabile”, spune Christophe Musy, directorul Stellantis France. „Vom oferi 9 modele în 2024, dintre care 8 sunt disponibile încă de la deschiderea campaniei”.
Modelul mai mare, e-C4, va putea fi cumpărat la 129 de euro pe lună, iar Fiat 500 e la 89 de euro. Opel intră în campanie cu Corsa electric, la 94 de euro pe lună, și cu Mokka, la 119 euro. Peugeot are două modele în această ofertă, 208 cu 99 de euro și 2008, la 149 de euro lunar. Nu în ultimul rând, Jeep Avenger va putea fi și el cumpărat cu 149 de euro lunar.
Stellantis spune că la finalul lui 2024 va mai introduce în campanie încă un model electric de la Fiat, care urmează să fie lansat. Cel mai probabil va fi noul Fiat Panda, care urmează să fie produs pe aceeași platformă cu e-C3.
La rândul său, Renault anunță că va participa la "leasingul social" al guvernului cu două modele care se încadrează în condițiile guvernului: Twingo E-Tech, care va fi vândut cu 40 de euro pe lună, și Megane E-Tech, la 150 de euro pe lună.
CITEȘTE ȘI Ce se va întâmpla după ce Guvernul taie din subvenții la Rabla și Rabla Plus. Peisajul pieței - schimbat complet, vânzările de mașini, în pericolProgramul de leasing social urmărește oferirea unor rate între 70 și 200 de euro unui număr de circa 900.000 de persoane cu venituri mici, care să poată accesa propulsia electrică, în pofida faptului că prețurile de listă sunt foarte mari.
Programul țintește doar mașinile din versiunile inferioare, fără echipamente sofisticate și cu costuri reduse de publicitate și distribuție, astfel încât prețul să poată coborî cu 20 – 30 %.
Bugetul estimat pentru acest program este de circa 800 milioane de euro, bani acordați de guvern. Condiția de acordare a subvenției este ca prețul mașinii să fie sub 25.000 de euro, iar mașina să fie produsă în Europa, condiție care a dus la eliminarea Daciei Spring.