Început în urmă cu 4-5 ani, procesul de vânzare a automobilelor online a fost accelerat de pandemie, dar s-a confruntat cu o serie de bariere juridice sau de confort. Porsche a fost una dintre mărcile care au făcut pionierat pe acest segment, chiar dacă primul pas a fost pe segmentul vânzărilor de mașini aflate pe stoc, gata configurate. Acum, marca germană de mașini sport pregătește deschiderea comenzilor pentru mașinile ce pot fi personalizate de client, un pas important pentru întreg demersul de cumpărare a unui automobil. Semnarea actelor se va face însă în continuare la dealer.
Porsche se pregătește să lanseze comenzile online cu personalizarea automobilelor de către client, odată cu schimbarea configuratorului pe care l-a dezvoltat. Companie spune că a reproiectat Porsche Car Configurator pentru a oferi noi funcții și posibilități de vizualizare. O dată cu lansarea noului configurator, clienții vor putea precomanda mașinile pe care și le configurează. Primele piețe pe care va fi disponibil vor fi Germania, Spania și Portugalia, urmând să fie extins și pe restul piețelor.
„Multe piețe europene au jucat un rol în modelarea extinderii în continuare a vânzărilor online de vehicule încă de la început și sunt acum primele care vor putea oferi clienților lor funcțiile extinse”, spune Marco Schubert, vicepreședinte pentru Europa, Porsche AG. „Experiența ultimilor câțiva ani a arătat că opțiunea unei achiziții online este din ce în ce mai importantă pentru clienții europeni Porsche. Acesta este motivul pentru care dorim să oferim opțiunile extinse în Spania și Portugalia în următoarele săptămâni și am planificat lansarea în numeroase alte țări din Europa pentru 2023.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre modificările configuratorului Porsche se numără fotografiile la o calitate mai mare și disponibilitatea mai multor fundaluri pe care clientul poate vedea mașina pe care o dorește. Opțiunile pe care le selectează clientul pot fi văzute pe modelul configurat în timp real, inclusiv pachete de design sau tipuri de cusături ale tapițeriei.
Problemele legate de livrare, de semnarea documentelor sau de nevoia de testare a unui vehicul nou au fost barierele majore întâlnite de industria auto, care a cunoscut o veritabilă explozie a deschiderii de magazine online pentru automobile. Procedura de configurare a unei mașini noi a dat bătăi de cap pentru că ea trebuie să se sincronizeze cu întreg procesul de comandă transmis către fabrică, acolo unde mașina primește codul de producție. Cele mai multe dintre magazinele online ale constructorilor auto au pornit doar cu vehiculele aflate pe stoc, gata configurate și intrate în procesul de producție.
Porsche spune însă că, în acest moment, procedura de comandă finală va fi finalizată tot într-un centru Porsche, cu prezența fizică a cumpărătorului.
„Clienții noștri obțin tot ce este mai bun din ambele lumi – iar Germania este din nou piața pilot pentru funcțiile extinse în vânzările online”, spune Alexander Pollich, președintele Comitetului executiv al Porsche Deutschland GmbH. „Mașina de vis a clientului poate fi acum configurată și precomandată din confortul acasă. În același timp, vom continua să ne concentrăm pe dealeri ca punct central de contact pentru client și să promovăm acel contact personal cu marca noastră.”
Porsche a lansat vânzările online de mașini în Germania în 2019 și de atunci și-a extins în mod constant oferta. Căutările online de vehicule sunt acum disponibile în 100 de piețe din întreaga lume, iar mașinile pot fi comandate online în 32 dintre ele.