Prezentată în premieră în vara acestui an, limuzina electrică Hyundai Ioniq 6 se pregătește să intre în rețelele de dealeri și beneficiază deja de o actualizare importantă. Constructorul sud-coreean a îmbunătățit autonomia acestui model, pe baza testelor WLTP.
Nici nu a fost lansat oficial pe piețele lumii și noul reprezentant al seriei Ioniq de la Hyundai are deja performanțe mai bune. Constructorul a anunțat că autonomia declarată, pe baza testelor WLTP, este de 614 km, mai mare cu 5 kilometri față de valoarea anunțată la momentul debutului oficial. Consumul obținut de mașină este de 13,9 kWh/100 km, pe baza noilor valori.
Hyundai Ioniq 6 împarte aceeași platformă cu Ioniq 5, o mașină care a primit deja o mulțime de premii pe toate continentele și care a devenit un succes de piață, inclusiv în Europa. Platforma e-GMP este una cu o arhitectură pe 800 de volți, care asigură o încărcare ultra rapidă la stațiile care pot face acest lucru, ceea ce înseamnă că în numai 15 minute stația încarcă suficientă energie pentru 351 km. În 18 minute, bateria poate crește de la 10 la 80% din capacitate. În plus, mașina se poate încărca la stații de 400 de volți fără să aibă nevoie de adaptoare suplimentare. Mai mult, mașina dispune de tehnologie V2L (Vehicle to load), care permite alimentarea cu energie a diferitelor dispozitive.
Hyundai Ioniq 6 a atras atenția încă de la debut cu designul său, preluat de la conceptul Prophecy, prezentat în 2021 la Munchen. Liniile sale dinamice, specifice unui coupe elegant, amintesc de mașini celebre, ale unor mărci germane, precum Porsche sau Mercedes. Caroseria are un coeficient extrem de mic, 0,21, care contribuie la un nivel scăzut de consum de energie.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilorÎn ceea ce privește pachetul baterie – motor, Hyundai va oferi două opțiuni clienților, cu baterie de 77,4 kWh sau 53 kWh, care sunt cuplate la un motor sau la două motoare, în funcție de preferințe. În ceea ce privește motorul, știm că versiunea 2WD va avea un propulsor de 111kW, amplasat pe spate, în timp ce varianta 4x4 va avea un al doilea motor de 168 kW. Va exista și o versiune 2WD cu motorul de 168 kW pe spate. În funcție de configurația aleasă, datele privind autonomia sunt diferite. Bateria de 53 de kWh poate oferi doar 429 de kilometri și nu este disponibilă decât cu un singur motor. Are însă cel mai bun consum, 13,9 kWh/100 km.
Bateria mai mare poate fi comandată cu două tipuri de anvelope, 18 și 20 de inci. Primele sunt cele care asigură și cea mai bună autonomie, 614 km, dar cu un consum de 14,3 kWh/100 km. În varianta cu transmisie integrală (cu două motoare) autonomia scade la 583 km, pentru anvelopele de 18 inci, și la 519 km, pentru cele de 20 de inci.
Noul Hyundai Ioniq 6 urmează să fie disponibil pentru comenzi abia la finalul acestui an, iar livrările vor începe, cel mai probabil, la finalul lui 2023.