Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna

Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 oct 2022

Planurile VW legate de relansarea mărcii istorice americane Scout începe să prindă contur, după cum arată cele mai noi informații, care susțin că Magna ar putea fi partenerul germanilor în producția noilor automobile.

Volkswagen a confirmat anul acesta că a cumpărat brandul Scout, menționând la acel moment că dorește să producă sub brandul american un pick-up și un SUV cu performanțe off-road, ambele cu propulsie electrică. Acum, Automobilwoche susține că grupul german se află în discuții avansate cu canadienii de la Magna, producător de componente și constructor de automobile sub licență. Planul prevede ca în 2026 să fie lansat primul model pe piață, astfel că timpul rămas pentru pregătiri este foarte scurt. Discuțiile țintesc preluarea producției primului pick-up electric al grupului VW de către Magna, dar într-o uzină pe care Volkswagen să o construiască de la zero. Acolo ar urma să fie produse și alte modele ale grupului, în viitor.

Urmărește-ne și pe Google News

Mașinile Scout vor avea propria platformă, au transmis anterior cei de la VW, care au detaliat că mașinile vor avea o platformă pregătită tehnologic pentru performanțe în off-road.

Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna

Volkswagen și-a creionat o strategie nouă pentru piața americană, pe care nu a reușit să se dezvolte pe măsura potențialului. Pentru a reuși, grupul vrea să investească în segmentele cele mai cumpărate de clienții americani, SUV-urile mari și pickup-urile, însă doar în tehnologia cu propulsie electrică, cea care le permite germanilor să rivalizeze cu marile branduri americane.

După cum a explicat fostul CEO al VW AG, Herbert Diess, marca Scout va fi adminsitrată independent, chiar dacă va fi deținută integral de grupul german. „Acum, când Volkswagen a gestionat schimbarea în SUA, acum profităm de oportunitatea de a ne extinde în continuare poziția pe una dintre cele mai importante piețe de creștere pentru vehiculele electrice. Electrificarea oferă o oportunitate istorică de a intra în segmentul extrem de atractiv de pick-up și R-SUV ca grup, subliniind astfel ambițiile noastre de a deveni un jucător major pe piața din SUA.”

Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilor CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilor

Anul viitor, sunt așteptate primele imagini cu conceptele mașinilor care vor fi produse sub marca Scout, după ce în luna mai au fost publicate primele schițe. Decizia a fost deja aprobată de conducerea companiei, astfel că activitatea Scout a început deja, cu proiectare și dezvoltare.

"Compania pe care o vom fonda anul acesta va fi o entitate și o marcă separată, administrată independent, în cadrul Grupului Volkswagen. Acest lucru corespunde noului model de management al grupului: unități mici care sunt agile și au acces la platformele noastre pentru a valorifica sinergiile,” a explicat Arno Antlitz, CFO Volkswagen AG.

Marca Scout este o marcă istorică americană, specializată în vehicule 4x4, devenită celebră în urmă cu jumătate de secol. Mașinile sale erau concurente cu vechiul Ford Bronco și cu Jeep Wrangler. Volkswagen a cumpărat drepturile pentru brandul Scout odată cu cumpărarea grupului Navistar de către Traton, divizia de camioane a VW Group.

„Văd Scout Motors ca pe una dintre următoarele lovituri ale Americii. O lovitură dată la întâlnirea pe piață a tuturor SUV-urilor dure și a pickup-urilor, la întâlnirea momentului pentru renașterea industrializării americane și la întâlnirea cu puțină magie de-a lungul drumului. Magia restaurării un icon american”, a declarat Scott Keogh, primul CEO al companiei Scout Motors (FOTO), care preia astfel moștenirea vechii companii International Scout.

„Când a fost lansată în urmă cu 60 de ani, International Scout a avut ca scop livrarea unui vehicul 4x4 pregătit pentru orice ocazie, crearea unei mărci în America pentru America, să ofere capabilitățile tot-teren pentru oricine care le dorește. Scout a fost un pionier. Această legendă și puterile sale încă trăiesc astăzi după patru decenii după ce ultimul vehicul a ieșit de pe liniile de fabricație pentru ultima dată”, a mai spus Keogh, care a condus VW SUA în ultimii patru ani și alți 12 a fost șeful Audi America.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw scout
magna
pickup scout