Piața auto europeană a cunoscut creșteri masive pe segmentele acoperite de SUV-uri, care au ajuns la o pondere de peste 30% din piața de mașini noi. În luna noiembrie, pe lista celor mai vândute automobile s-au produs unele modificări, dar la nivelul întregului an, ordinea este neschimbată.
Chiar dacă a scăzut anul acesta, după 11 luni, cu 2 procente, VW Golf a rămas cel mai vândut automobil din Europa, cu aproape jumătate de milion de exemplare livrate clienților în 11 luni, potrivit datelor publicate de Jato Dynamics, pe baza cifrelor furnizate de constructori. În noiembrie a crescut cu 18,4%, ceea ce înseamnă că a revent în atenția publciului. Renault Clio este a doua cea mai vândută mașină europeană, cu aproape 300.000 de unități de la începutul anului și peste 26.000 în noiembrie. Pe locul al treilea, s-a situat luna trecută Peugeot 208, dar numai temporar, din cauza scăderilor lui Ford Fiesta, care după 11 luni are vânzări mai bune decât modelul franțuzesc. O ascensiune vizibilă a înregistrat Skoda Octavia, în noiembrie, profitând, cumva și de dispariția modelului Jetta de pe piață. Modele populare, precum VW Polo, Opel Corsa, Opel Astra au vândut mult mai puțin în luna noiembrie, astfel că s-au situat pe poziții mai slabe în clasament.
Modelele românești de la Dacia au avut o evoluție constantă în ultimele luni, cu creșteri substanțiale, astfel că Sandero s-a poziționat pe 15, cu 15.357 automobile, în noiembrie, și 180.858 în cele 11 luni din acest an. Cu 15,5% creștere în acest an, Sandero s-a numărat printre mașinile cu performanțe de pe piața europeană, ocupând locul 7 în segmentul subcompact. Duster are o creștere de 2,8% pe întreg anul (ianuarie – noiembrie), cu o creștere ceva mai mare, 7,5%, în ultima lună, ajutat fiind și de discounturile acordate pentru lichidarea stocurilor de Duster 1.
SUV-urile au fost și în noiembrie cele mai dinamice automobile pe piață, cu un Peugeot 3008 în ascensiune spectaculoasă, cu o creștere de 96% în noiembrie și 810% pe întreg anul. Modelul francezilor de la PSA, declarat anul trecut Car of the Year, se apropie astfel de celelalte două SUV-uri compacte care își dispută supremația. VW Tiguan a fost în noimebrie cel mai vândut SUV european, dar pare că și-a temperat creșterea de 35% din acest an, deoarece în ultima lună a stagnat (-0,3%).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Grupul german ebm-papst, unul dintre cei mai mari producători de motoare electrice și ventilatoare pentru industria auto, vine în RomâniaÎn intervalul ianuarie – noiembrie, cel mai vândut SUV rămâne Nissan Qashqai, lider al segmentului de câțiva ani, dar în pericol să piardă titlul în fața unei concurențe puternice. În Top 50 se mai află și alte SUV-uri compacte, cu vânzări bune: Ford Kuga, Hyundai Tucson sau Renault Kadjar. În subsegmentul B-SUV, lider este Renault Captur, urmat la mare distanță de Peugeot 2008 și Duster, urcat pe locul trei în noiembrie, din cauza scăderilor importante ale lui Opel Mokka.