Proiectul de regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR) a fost votat de Parlamentul European într-o variantă mai aspră decât propunerile inițiale ale Comisiei Europene, astfel că țările membre vor avea obligații importante pentru a susține propulsia electrică atât pentru autoturisme, cât și pentru vehiculele de marfă.
Țările membre ale UE vor fi obligate să „asigure o acoperire minimă a punctelor de reîncărcare accesibile publicului destinate vehiculelor ușoare pe rețeaua rutieră de pe teritoriul lor”, stabilește noul regulament privind privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR), care stabilește distanțele minime la care trebuie să fie instalate stațiile de încărcare pentru vehicule electrice.
ACEA, asociația companiilor din industria auto, care a făcut presiuni importante în ultimul an pentru înăsprirea acestor ținte, a transmis că „votul Parlamentului European pentru infrastructură este un pas în direcția bună”. ACEA spume că Parlamentul European „a injectat mai multă ambiție în regulementul votat, crescând țintele naționale pentru stațiile de încărcare și stațiile de hidrogen”. Regulamentul votat este o componentă importantă a pachetului climatic Fit for 55, care introduce prevederile de eliminare a emisiilor de CO2 în 2035, ceea ce echivalează cu o interdicție de facto a motoarelor cu combustie.
Potrivit noului regulament, „de-a lungul rețelei centrale TEN-T, în fiecare direcție de deplasare sunt instalate grupuri de reîncărcare accesibile publicului, destinate vehiculelor ușoare, la o distanță maximă de 60 km între ele și care îndeplinesc următoarele cerințe:
(i)până la 31 decembrie 2025, fiecare grup de reîncărcare trebuie să furnizeze putere de ieșire de cel puțin 300 kW și să includă cel puțin o stație de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW;
(ii)până la 31 decembrie 2030, fiecare grup de reîncărcare trebuie să furnizeze o putere de ieșire de cel puțin 600 kW și să includă cel puțin două stații de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW;
(b)de-a lungul rețelei globale TEN-T, în fiecare direcție de deplasare sunt instalate grupuri de reîncărcare accesibile publicului, destinate vehiculelor ușoare, la o distanță maximă de 60 km între ele și care îndeplinesc următoarele cerințe:
CITEȘTE ȘI Europa se pregătește să se lupte cu constructorii chinezi de automobile. „Nu atacă doar Dacia, ci atacă toate mărcile.”(i)până la marți, 31 decembrie 2030, fiecare grup de reîncărcare trebuie să furnizeze putere de ieșire de cel puțin 300 kW și să includă cel puțin o stație de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW;
(ii)până la 31 decembrie 2035, fiecare grup de reîncărcare trebuie să furnizeze o putere de ieșire de cel puțin 600 kW și să includă cel puțin două stații de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW."
De asemenea, condiții la fel de ferme sunt stabilite și pentru rețeaua de încărcare destinată vehiculelor grele (camioane și autobuze).