Mai sunt destule zile până când a treia generație Duster va fi dezvăluită, momentul lansării pe piață fiind 2024, cu o posibilă premieră mondială la finalul anului viitor. În acest timp, compania lucrează la soluțiile cu ajutorul cărora Duster își va păstra trăsăturile care l-au făcut celebru: tracțiunea integrală, robustețea și designul cu accente off-road. Cel care se ocupă de motoare și platforme la Dacia, Didier Michaud, care se ocupă de strategia motorizărilor Dacia, a explicat că varianta cu motor benzină și un motor electric pe spate este o soluție luată în calcul pentru Duster 3.
Didier Michaud, șeful programelor de dezvoltare a platformelor și motoarelor pentru marca Dacia, a prezentat, la Salonul Auto de la Paris, cele mai noi informații referitoare la strategia grupului Renault în zona de motoare, acolo unde acționează direct reglementările europene, atât prin intermediul normelor de poluare, cât și prin cele referitoare la emisiile de CO2.
Discuția cu Didier Michaud a avut loc în contextul în care Dacia a prezentat primul său motor hibrid, pe modelul Jogger, dar se pregătește pentru a-și extinde gama cu motoare electrice. Până în 2035, când propulsia electrică va fi obligatorie, Dacia are în față 13 ani în care trebuie să găsească soluții pentru a face față noilor norme Euro 7, care se anunță destul de dure, pentru toți constructorii.
Primul motor hibrid al mărcii Dacia este nu o versiune simplificată a motoarelor E-Tech de la Renault, așa cum circulau primele informații, ci o copie 1 la 1, potrivit lui Didier Michaud.
CITEȘTE ȘI Dacia a devansat Fiat, Citroen, Opel și Seat pe piața din Europa„Motorul hibrid de pe Jogger este identic cu motorul E-Tech de la Renault, bateriile sunt aceleași. Are aceleași componente ca la Arkana sau Captur, motorul este exact același motor 1.6 litri aspirat, 4 cilindri, 94 CP, iar motoarele electrice sunt exact aceleași, deci nu este nicio diferență între motoare”. Noul motor, ce va fi lansat pe Jogger la începutul anului viitor, va avea 160 de CP și va fi asamblat și la Mioveni.
Numai că Dacia se va baza în continuare și pe motorizările GPL, care au devenit foarte populare în Europa, nu doar pentru prețul mai mic al acestui carburant, dar și pentru autonomia foarte mare, de peste 1000 de km. Inginerii Dacia caută soluții pentru momentul intrării în vigoare a normelor Euro 7, cel mai probabil 1 ianuarie 2026, soluții care să mențină motoarele GPL și să nu pună presiune pe prețul mașinilor.
Constructorul are speranțe că regulile impuse de Comisia Europeană (care sunt așteptate luna aceasta), nu vor fi atât de dure încât să determine oprirea utilizării acestui motor popular, cu emisii scăzute de CO2 și mai ales cu un consum redus de carburant. „Suntem încrezători”, spune Didier Michaud, care explică însă că soluția tehnică va fi diferită. „Poate nu va fi motorul pe care îl folosim astăzi, dar va fi o adaptare GPL a unul alt motor”, spune Michaud.
Motoare mai mari, din nou
Didier Michaud a dezvăluit însă că, odată cu introducerea normelor Euro 7, multe lucruri se vor schimba la motoarele grupului Renault și implicit la cele ale Dacia. Mai exact, cilindreea va crește din nou, după ce în ultimul deceniu aceasta a scăzut.
CITEȘTE ȘI Corespondență de la Paris - Șeful vânzărilor Dacia explică succesul din acest an: Am vândut mai mult, pentru că am atacat criza mai bine decât alții. Nu este exclus un Logan electric„Motorul de 1.0 litru nu va mai fi utilizat după introducerea Euro 7. Nu studiem această posibilitate în acest moment. Noile reglementări privind poluarea vor fi mult mai dure și va fi mai bine să folosim o cilindree mai mare. Un litru este un pic prea mic pentru a obține puterea dorită, altfel ești nevoit să scazi puterea pentru a obține limita de poluare. Dacă scazi puterea sub 110 CP, cum este acum, atunci ai prea puțină putere pentru Jogger sau ceva similar”, spune Didier Michaud.
El explică că va putea fi folosit un motor nou, care este potrivit pentru hibridizare de asemenea și care ar putea lua locul motorului de un litru. „Capacitatea ideală pentru a obține o putere bună și emisii reduse este 1.2 litri, avem deja la Renault, rămâne să vedem reglementările Euro 7”, a explicat Didier, care a apoi a oferit și o motivație pentru care, în ultimii ani, constructorii au dus o cursă a scăderii capacității, iar acum caută să o crească la loc, pentru a atinge limitele de emisii poluante.
„În anii trecuți, a fost foarte complicat, pentru că am decis să coborâm de la 2.0 litri, la 1.5 litri, la 1.2 litri, la 1.0 litri, pentru că a fost mai bine pentru CO2, cu motoare turbo și de cilindree mai mică, iar acum cu noile reglementări trebuie să reglăm balanța la stânga sau dreapta pentru a obține un echilibru pentru Euro 7. Asta înseamnă sfârșitul motoarelor de 1.0 litru pentru Dacia”.
Un lucru este sigur, potrivit expertului Renault Group: Dacia nu va folosi motoare mild-hybrid, pentru că sunt mai scumpe și ar crește prețul mașinilor.
CITEȘTE ȘI Corespondență de la Paris - Șeful vânzărilor Dacia explică succesul din acest an: Am vândut mai mult, pentru că am atacat criza mai bine decât alții. Nu este exclus un Logan electricDacia Duster 4x4 cu motor electric
Referitor la informațiile apărute în ultima perioadă care vorbesc despre o viitoare Dacia Duster cu o combinație între un motor cu combustie și un motor electric, Didier ne-a lăsat de înțeles că este soluția cu cele mai mari șanse să fie adoptată.
„Studiem toate posibilitățile. Vrem să continuăm povestea Duster, iar povestea Duster include 4x4, iar tehnologia 4x4 clasică este tot mai mult blocată fiscal din cauza emisiilor, de exemplu în Franța. De aceea trebuie să găsim soluții cu mai puține emisii de CO2. Din acest motiv toate soluțiile sunt posibile astăzi, nimic nu este decis” a spus Didier Michaud.
„Nissan are o tehnologie 4x4 (n.r. cu o combinație între motorul cu combustie și un motor electric) dar este prea puternică pentru ceea ce avem nevoie pentru Duster, de aceea vom avea ceva diferit față de soluția Nissan”, mai spus Didier Michaud.
În ceea ce privește viitorul motoarelor GPL, Didier a mai spus că inginerii grupului Renault lucrează în acest moment la o posibilă versiune de motor care să fie nativ GPL, adică să fie conceput diferit față de ceea ce există în acest moment. Dacă acum se construiesc motoare cu benzină care să poată funcționa și cu gaz, în viitor ar putea fi create motoare concepute pentru a funcționa cu gaz lichefiat standard și, la nevoie, să poată folosi și benzină, schimbând astfel conceptul clasic.