Grupul german BMW a pregătit investiții semnificative în două uzine, una urmând să fie construită de la zero. Este vorba despre modernizarea fabricii din Spartanburg și despre o nouă fabrică de baterii.
Uzina de automobile BMW din Spartanburg va fi reutilată pentru a putea fabrica automobile electrice din noua generație, numită și Neue Klasse. Investiția anunțat de constructorul german, care astfel se aliniază cerințelor adminsitrației americane, se va ridica la 1,7 miliarde de dolari, sumă care include și o nouă fabrică de baterii. Totodată a fost semnat un acord cu Envision AESC pentru construcția unei fabrici de celule, ce vor fi livrate apoi pentru construirea bateriilor.
Pentru uzina din Spartanburg, BMW va cheltui un miliard de dolari, după cum a anunțat Oliver Zipse, banii urmând să fie folosiți pentru pregătirea producției noilor automobile Neue Klasse. Alte 700 de milioane de dolari vor fi folosiți pentru edificare unei unități destinate asamblării bateriilor, în Woodruff, aflată la mică distanță de Spartanburg, în Carolina de Sud. La finalul investiției, BMW și-a propus să producă cel puțin șase modele electrice în această uzină.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW Group este de mai mulți ani cel mai mare exportator de automobile din SUA, depășind producătorii locali și rivalii Mercedes-Benz.
„De decenii, uzina din Spartanburg a fost un reper al succesului global al BMW Group. Casa modelelor BMW X care sunt atât de populare în întreaga lume. În viitor va fi și un vector major pentru strategia noastră de electrificare, iar aici vom produce cel puțin șase modele BMW X electrice până în 2030. Aceasta înseamnă: «Casa X» devine și «Casa Automobilelor Electrice»”, a spus Zipse referindu-se la faptul că uzina din SUA este cunoscută pentru faptul că produce SUV-urile BMW, care au în denumire litera X.
„În plus, putem prezenta principiul «local pentru local» al BMW Group: celulele de baterii nou dezvoltate de a șasea generație, care au fost proiectate special pentru automobilele electrice de următoarea generație de automobile, vor proveni de aici, din Carolina de Sud, unde X devine electric”, a mai spus Zipse. BMW se aliniază astfel condițiilor impuse de administrația Biden, care a decis să acorde subvenții mașinilor electrice doar dacă ele sunt produse în SUA.
CITEȘTE ȘI Corespondență de la Paris - Duster 3 cu motor electric: Va fi 4x4, dar vom avea o soluție diferită de cea de la Nissan. Capacitatea cilindrică a motoarelor Dacia va creșteCapacitatea anuală a fabricii de celule de baterii ce va fi construită de partenerii de la Envision va fi de până la 30 GWh. Noul format de baterie ce va fi produs aici va crește densitatea de energie cu peste 20%, va îmbunătăți viteza de încărcare cu până la 30% și va îmbunătăți autonomia cu până la 30%. În același timp, emisiile de CO2 din producția de celule vor fi reduse cu până la 60% prin utilizarea parțială a materialelor secundare de litiu, cobalt și nichel, precum și a energiei regenerabile pentru producție.
BMW Group are deja decizii pentru alte patru fabrici de celule de baterii în Europa și China pentru a satisface cererea de celule de baterii de următoarea generație. Spre deosbire de concurenții europeni ai BMW, fabricile de celule ce vor aproviziona producția de mașini electrice ale mărcilor grupului bavarez sunt construite de parteneri, iar fiecare uzină va avea o capacitate anuală de până la 20 GWh.
În prezent, uzina din Spartanburg produce module de baterii litiu-ion pentru cele două automobile plug-in hybrid construite în fabrică, BMW X3 xDrive30e și BMW X5 xDrive45e. Fabrica a fost inaugurată acum 30 de ani, a acumulat investiții de aproape 12 miliarde de dolari, are peste 11.000 de angajați și o capacitate anuală de până la 450.000 de automobile. În prezent, uzina din Spartanburg produce 11 modele: cinci SUV-uri, X3, X4, X5, X6 și X7, patru modele M și două modele plug-in- hybrid. Producția noului model plug-in hybrid BMW XM va începe la sfârșitul acestui an.