Salonul Auto din Geneva s-ar putea întoarce, în sfârșit, după patru ani de absență și amânări și o ediție desfășurată în Qatar, pentru a sărbători ediția cu numărul 100, în 2024.
Fanii elvețieni ai automobilelor și jurnaliștii din toată Europa sunt invitați de organizatorii Geneva International Motor Show (GIMS), așa cum se numește oficial salonul auto din orașul elvețian, la ediția cu numărul 100, ce se va desfășura în perioada 26 februarie – 3 martie, în 2024.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este o nouă încercare a celor care au cumpărat drepturile de organizare de a aduce sub acoperișul Palexpo din Geneva cele mai importante mărci auto ale lumii. Evenimentul auto se pregătește de o ediție intermediară ce se va desfășura în luna octombrie în Qatar, la Doha, după ce încercarea de organizare în Elveția în primăvara acestui an a eșuat.
Salonul Auto din Geneva a fost timp de decenii al treilea eveniment auto ca anvergură, din Europa, după Paris și Munchen (fostul salon din Frankfurt) și singurul din top 3 care se desfășura anual, în fiecare primăvară. Este locul în care a fost lansată prima generație Duster, dar și primele mașini Tesla, în Europa, fiind preferat de constructorii auto pentru noutățile strategice. În 2020, din cauza izbucnirii pandemiei de coronavirus, salonul a fost anulat, la fel și ediția din 2021. În acel an, Palexpo, proprietarul pavilioanelor expoziționale din Geneva, a vândut drepturile de organizare unei fundații care a ratat revenirea salonului atât în 2022, cât și în 2023.
Pentru ediția din 2024, organizatorii promit ca în cele șapte zile să atragă peste 300.000 de vizitatori și 10.000 de jurnaliști, încercând astfel să convingă producătorii de automobile să se întoarcă la acest eveniment. Saloanele auto au rămas fără expozanți în ultimii ani, ca urmare mutării pe Internet a evenimentelor de lansare și, mai ales, din cauza costurilor foarte mari generate de participarea la un salon internațional.
Dacă la ediția din 2022 a Salonului Auto din Paris au lipsit toți constructorii germani, dar și aproape toate mărcile asiatice, pentru ediția din 2023 a Salonului IAA Munchen niciun brand francez, cu excepția Renault, și nicio marcă japoneză nu au confirmat prezența. Vin însă tot mai multe mărci din China, care participă necondiționat la toate saloanele auto.