Mai multe țări din Europa au introdus proceduri noi de testare a particulelor din emisiile motoarelor diesel, la inspecția tehnică a motoarelor Euro 6. În Germania, primele probleme apărute sunt la Ford, care are o rată mare de respingere la aceste teste.
O nouă metodă de măsurare a particulelor din emisiile motoarelor diesel Euro 6 dă bătăi de cap celor de la Ford, potrivit Automobilwoche, care spune că, în Germania, odată cu intrarea în vigoare a noilor teste la 1 iulie 2023, ar putea fi afectate un număr mare de autoturisme, de ordinul zecilor de mii. În cazul în care mașinile nu trec testul de particule sunt respinse la inspecția tehnică. Decizia de modificare a testului a fost luată ca urmare a faptului că testul anterior era imprecis și depășit tehnic. Practic, mașinile trebuie să îndeplinească la fel ca până acum normele Euro 6 pentru motoare diesel, dar testul de măsurare este mai precis.
Și în Belgia, unde noua metodă de măsurare a fost introdusă încă de anul trecut, s-au înregistrat rate mare de eșec la teste, într-un procent de 2,2% din totalul mașinilor inspectate, adică aproximativ 12.500 de vehicule. Estimările făcute pentru piața din Germania, pe baza cifrelor din Belgia, arată că s-ar putea înregistra un volum uriaș de mașini care să nu poată trece inspecția tehnică, respectiv peste 250.000.
CITEȘTE ȘI Un motor hibrid revoluționar ar putea fi produs la Mioveni pentru a echipa Dacia Bigster și alte modele RenaultFord, prima marcă despre care au apărut informații că nu ar putea trece testele de particule, are circa un milion de vehicule diesel în circulație, în Germania, pe baza declarațiilor reprezentanților din industrie citați de Automobilewoche, iar dintre acestea aproximativ 600.000 sunt echipate cu motoare Euro 6, care fac obiectul noilor teste.
Mai multe mărci auto au decis să renunțe la utilizarea motoarelor diesel pe mașinile vândute în Europa, tocmai din cauza înăspririi reglementărilor privind emisiile, atât cele de CO2, cât și cele de particule. O eventuală decizie suplimentară privind introducerea Euro 7 în 2025 ar face inutile investițiile în noi motoare diesel, mai puțin poluante, astfel că decizia eliminării lor s-a dovedit a fi cea mai economică.