Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat conceptul California, un preview al viitoarei generații a celebrului microbuz de camping.
Marca VW a prezentat în premieră mondială California Concept, un prototip care anticipează versiunea de serie a unei noi generații a versiunii de vacanță a modelului Transporter. Decizia prin care compania a ales să continue producția acestei versiuni a suprins piața, dat fiind faptul că informațiile privind dispariția sa și înlocuirea cu un model electric derivat din ID.Buzz erau tot mai prezente.
Noul concept California, care va păstra o mare parte a trăsăturilor și pe versiunea de serie, a fost prezentat la Dusseldorf, în cadrul expoziției dedicate autovehiculelor de tip caravan, la 20 de ani de la premiera primului automobil California produs în Hanovra și la 35 de ani de la debutul primei generații. Modelul de serie ar putea intra în producție anul viitor, cu debut al livrărilor către finalul anului.
Datele transmise de VW Vehicule Comerciale arată că noua generație California a crescut, având atât lungimea, cât și lățimea peste cele ale generației anterioare. În plus, mașina oferă mai mult confort, mai multă siguranță și flexibilitate în utilizarea spațiului.
Una dintre premierele acestui concept sunt cele două uși glisante, care permit crearea a trei zone utile, inclusiv o bucătărie ce poate fi folosită din exteriorul mașinii.
Noua platformă tehnică MQB permite utilizarea eHybrid drive, îmbunătățește confortul la rulare și oferă mai multe sisteme de asistență, toate fiind preluate de la modelul Multivan cu ampatament lung, pe care se bazează.
Echipamentele de călătorii includ un acoperiș escamotabil, care ajunge la aproape doi metri înălțime - acesta fiind tipic pentru toate generațiile California, deoarece oferă spațiu în interior - apoi o marchiză pentru protecția solară, ușor de deschis, și scaune individuale care se pot configura și roti pentru a putea încărca diferite echipamente cu lungimi mari, dar mai ales pentru a se transforma în pat. De asemenea, bateria litiu-ion care echipează propulsia hibrid asigură energie electrică pentru echipamentele mașinii și o face aproape autonomă din acest punct de vedere. Printre dotări se mai regăsesc cele două plite, una cu inducție și alta cu gaz, prize de 230 volți și o masă exterioară pliabilă. Un amănunt interesant este și cel legat de bucătăria care este pusă în valoare de a doua ușă glisantă, de pe partea stângă. Aici, sertarele pot fi accesate și din exterior, cu un acces facil în situația campării.
CITEȘTE ȘI Un motor hibrid revoluționar ar putea fi produs la Mioveni pentru a echipa Dacia Bigster și alte modele RenaultMecanismul de ridicare a plafonului pentru deschiderea patului este controlat cu ajutorul unui display multifuncțional amplasat pe stâlpul C al mașinii. Tableta permite de asemenea controlul altor funcții de camping, dar afișează și informații despre nivelul apei, inclusiv cea uzată, despre sistemul de iluminare exterior, nivelul sursei de energie, frigider etc. Tableta poate fi folosită și ca TV, fiind amplasată pe un braț pivotant.
VW a vândut până acum 260.000 de unități California, în pofida prețului specific unui automobil premium, care depășește 70.000 de euro, la generația actuală.