Nissan va lansa următoarea sa generație a tehnologiei de asistență ProPILOT începând din 2027. Sistemul va include tehnologia Nissan Ground Truth Perception, bazată pe o nouă generație de software Wayve AI Driver și senzori Lidar. Compania japoneză spune că aceasta „va stabili un nou standard pentru conducerea autonomă cu capacitate avansată de evitare a coliziunilor”.
Software-ul Wayve AI Driver a fost conceput de compania de Inteligență Artificială Wayve pentru a gestiona condițiile de condus foarte complexe din lumea reală într-un mod asemănător omului. Tehnologia Wayve are o capacitate ridicată de a învăța eficient și rapid din cantități mari de date care va fi folosită de vehiculele viitoare ale Nissan.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Pentru Nissan decizia reprezintă o mutare importantă în privința planurilor companiei, odată cu schimbarea CEO-ului, cu perspective importante de dezvoltare de noi tehnologii.
Nissan echipează în prezent mașinile sale cu sistemul de asistență ProPilot, care asigură toate funcțiile uzuale considerate standard în industria auto, cunoscute sub numele ADAS. Acestea folosesc camere și senzori Lidar, pentru evitarea coliziunilor cu alte vehicule, cu participanții vulnerabili la trafic, dar oferă asistență inclusiv în intersecții și la schimbarea direcției.

Acest tip de asistență se încadrează în nivelul de autonomie Level 2, conform standardelor SAE la nivel global, incluzând aici și pilotul automat (cruise control) inteligent sau adaptiv, care permite menținerea distanței față de vehiculul din față și frânarea până la 0 km/h urmată de pornirea automată de pe loc, în ambuteiaje.
În urmă cu doar o lună, Nissan a prezentat cea mai avansată tehnologie de care dispune, sub forma unui vehicul experimental, fără șofer, care a rulat pe un traseu din Japonia, pe un drum public. Mașina prezentată este un prototip pe care Nissan se bazează pentru a introduce un serviciu public de mobilitate cu vehicule fără șofer.
Tehnologia de pe prototipul Serena fără șofer se bazează pe 14 camere, nouă radare și șase senzori Lidar, informațiile fiind prelucrate cu ajutorul AI, care ajută la recunoaștere, predicție comportamentală, analiză și control.