UE discută cu China despre eliminarea taxelor vamale pentru mașini electrice

Auto/Transporturi   
UE discută cu China despre eliminarea taxelor vamale pentru mașini electrice

Comisarul European pentru Comerț, Maros Sefcovic, a discutat cu ministrul Comerțului din China, Wang Wentao, despre propunerea mai veche a Chinei de înlocuire a tarifelor vamale cu prețuri minimale, pentru autovehicule. Măsura ar putea reprezenta o compensație pentru ajutoarele de stat acordate companiilor auto chineze, eliberând într-o mare măsură restricțiile comerciale pentru automobilele electrice, criticate inclusiv de producătorii europeni de automobile.

Uniunea Europeană ia în calcul să renunțe la tarifele vamale aplicate vehiculelor electrice importate din China, prin înlocuirea acestora cu un sistem de prețuri minimale. Europa mai folosește acest sistem de protecție dar pentru produse mai ieftine importate din China.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Veste mare la Umbrărescu, aflat 24 ore din 24 pe Autostrada Ford, cu peste 700 de muncitori: Termină în perioada \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Veste mare la Umbrărescu, aflat 24 ore din 24 pe Autostrada Ford, cu peste 700 de muncitori: Termină în perioada "cap-coadă până la Constanța"
Evenimente

China a încercat să negocieze schimbarea tarifelor cu prețuri minimale imediat ce Uniunea Europeană a introdus majorări ale tarifelor însă negocieri concrete s-au purtat doar sporadic și fără efecte. Noul comisar al Comerțului, Maros Sefcovic, a transmis, printr-un purtător de cuvânt, că a inițiat discuții cu omologul său chinez pe marginea subiectului prețurilor minimale. Un anunț similar a fost făcut și de Ministerul Comerțului din China, care spune că negocierile pentru o formă a acestui sistem de prețuri vor începe în curând.

În ultima perioadă, Uniunea Europeană și China au avut mai multe întâlniri și discuții, în contextul războiului tarifelor inițiat de Administrația Trump, la nivel de miniștri ai Comerțului, care par a încerca să compenseze blocajele din comerțul cu SUA prin accelerarea comerțului bilateral dintre UE și China.

Industria auto din Europa a avut o poziție fermă împotriva introducerii tarifelor vamale majorate pentru vehiculele electrice din China, temându-se de o ripostă comercială a Chinei, care ar crea un obstacol în plus pentru mașinile exportate de Europa în China, afectate oricum de o concurență tot mai puternică din partea producătorilor locali.

Coaliția de guvernare din Germania a decis să nu se mai opună interdicției motoarelor cu combustie CITEȘTE ȘI Coaliția de guvernare din Germania a decis să nu se mai opună interdicției motoarelor cu combustie

În prezent, tarifele vamale ale producătorilor chinezi pentru mașinile importate în UE sunt mai mari cu până la 35,3 puncte procentuale față de nivelul anterior de 10%, cuantumul tarifului fiind diferit, în funcție de nivelul de colaborare al companiilor cu echipa Comisiei Europene. Cele mai mici tarife au fost obținute de BYD, care a pus la dispoziția UE toate informațiile solicitate, având totodată și cele mai mici ajutoare primite de la statul chinez.

Pentru a fi introduse, prețurile minimale la import ar trebui să parcurgă întreg procesul legislativ pe care l-au parcurs noile tarife vamale, ceea ce înseamnă că ar putea fi implementate cel mai devreme anul viitor.

Între timp, mărcile chineze se confruntă cu o scădere a vânzărilor de mașini electrice în Europa, fiind afectate de prețurile majorate, dar și de o scădere a cererii de astfel de vehicule pe piața locală. Constructorii chinezi au început să accelereze importurile de mașini plug-in hybrid, care nu fac obiectul tarifelor majorate și încep să fie din ce în ce mai populare pe piața din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife vamale masini china
nio
byd
geely