Rezultatele financiare ale Renault în trimestrul al doilea al anului fiscal japonez au generat o pierdere mare pentru compania franceză, care încă mai deține un pachet important de acțiuni la producătorul japonez, chiar dacă a vândut în ultimul an mai multe acțiuni.
Nissan a raportat pentru ultimul trimestru din acest an, iulie – septembrie, o pierdere netă de 9,3 miliarde yeni, care a generat companiei Renault, cel mai mare acționar al japonezilor, un rezultat negativ care va fi inclus în bilanțul pe trimestrul corespunzător al companiei franceze.
Este vorba despre o contribuție de -111 milioane de euro, conform calculelor publicate de Renault.
Compania franceză Renault Group mai deține în acest moment 35,71% din Nissan, acțiuni care sunt împărțite în două categorii: un pachet deținut direct, în cuantum de 17,05%, și un pachet de 18,66% deținut prin intermediul unui trust francez administrat de Natixis SA, companie de servicii financiare. Chiar dacă acest al doilea pachet nu mai presupune și drepturi de vot în AGA și Consiliul de Administrație, toate acțiunile Nissan deținute de Renault generează profit sau pierdere, după caz.
Venitul net consolidat al Nissan a scăzut în acest an cu 79,1 miliarde de yeni, la 5,98 trilioane de yeni, iar profitul operațional consolidat s-a micșorat cu 303,8 miliarde de yeni la 32,9 miliarde de yeni, ceea ce înseamnă o marjă de profit operațional apropiată de zero (0,5%). Venitul net a fost de 19,2 miliarde de yeni, la finalul primelor două trimestre.
Cifrele sunt rezultatul unor scăderi importante în trimestrul doi al anului fiscal, respectiv o scădere a vânzărilor globale la 1,6 milioane de unități, care au condus la scăderea veniturilor cu 159 miliarde yeni și a profitului operațional la 31,9 miliarde.
Rezultatul net a fost negativ, -9,3 miliarde yeni, în trimestrul iulie – septembrie. Nissan precizează că rentabilitatea a fost afectată de cheltuielile de vânzare mai mari și de eforturile de optimizare a stocurilor, în special în SUA, împreună cu creșterea costurilor de producție.