Dacia a adus în București cea mai performantă mașină construită vreodată cu sigla mărcii românești de automobile pe grilă, Sandrider, un automobil dezvoltat exclusiv pentru competiții de tip rally raid. Împreună cu mașina, au venit în România cele trei echipaje care au participat în Raliul Marocului și se antrenează deja pentru Dakar.
Dacia Sandrider, un automobil care beneficiază de un motor cu o putere maximă de 359 CP și un cuplu maxim de 539 Nm, a ajuns la București, în sediul central al mărcii Dacia, din cartierul Militari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aici a putut fi analizată nu doar de jurnaliști, ci și de o parte a angajaților Dacia, invitați de companie la întâlnirea cu piloții care au câștigat primul titlu din cariera acestei mașini, Raliul Marocului.
Echipajele prezente la București sunt formate din trei piloți celebri, cu mai multe premii la activ. Sébastien Loeb (50 de ani) a câștigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. Este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile și participă la raliul Dakar din 2016, după ce s-a retras din WRC. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.
Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică și este principalul favorit la titlu în 2025. În Raliul Marocului a terminat pe primul loc, după ce a dominat mai multe zile concursul, avându-l în dreapta pe copilotul Edouard Boulanger.
Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021.
CITEȘTE ȘI LEGE Șoferii scapă de amendă automată pentru lipsa rovinietei, având timp suplimentar de platăÎn ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.
Dacia a decis să participe la Raliul Dakar, având ca principal obiectiv câștigarea acestei competiții în următoarele două ediții. Pentru a atinge această performanță, Dacia a semnat un contract de colaborare cu Prodrive, care are o experiență considerabilă în Dakar și în sporturile cu motor.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia scumpește Duster 3. Crește prețul motorului ECO-G și cel al tracțiunii 4x4. Listă completă de prețuriDacia Sandrider a fost dezvoltată pe structura mașinii de competiție BRC Hunter T1+, împreună cu echipa Alpine Racing. Designul acestui model a fost inspirat de conceptul Dacia Manifesto, prezentat public în urmă cu doi ani, la Paris, și n-ar fi exclus să vedem peste câțiva ani un automobil de serie care să poarte acest nume.
Mașina cu care Dacia va intra pe probele din Dakar are un șasiu tubular, o caroserie de fibră de carbon și este propulsată de un motor V6 de 3.0 litri, biturbo, care atinge o putere maximă de 359 CP și un cuplu maxim de 539 Nm. Cutia de viteze este una de tip secvențial, cu șase trepte, iar jantele anvelopelor speciale au 17 inchi. Mașina are 4,14 metri lungime, similar cu un SUV de clasă B, dar are o lățime de 2,30 metri și o înălțime de 1,81 metri, cu un ampatament de 3 metri, având console foarte scurte, de 59 și, respectiv, 55 cm.
Raliul Dakar va începe pe 1 ianuarie, cu două zile de recunoaștere și teste, prologul fiind programat pe 3 ianuarie, iar finish-ul pe 17 ianuarie. Vor fi așadar 14 zile de raliu, cu 12 probe speciale, derulate între orașele Bisha și Shubayatah, din Arabia Saudită.
Date tehnice DACIA SANDRIDER
• Categorie FIA : Ultimate T1+
• Șasiu : tubular
• Caroserie : fibră de carbon
• Motor : V6, 3 litri, biturbo
• Putere maximă : 264 kW/359 CP
• Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min
• Transmisie: 4X4
• Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
• Suspensii Față/Spate: braț dublu
• Cursa suspensiei: 350 mm
• Roți: Jante de aluminiu 17”
• Anvelope: BF Goodrich 37”
• Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
• Ampatament : 3.000 mm
• Console Față/Spate: 590/550 mm