Scandalul mașinilor Tesla echipate cu sistemul de conducere autonomă FSD a ajuns la NHTSA, instituția care se ocupă de reglementarea și controlul transporturilor din SUA. Toate mașinile Tesla care sunt echipate cu acest sistem vor merge în service.
Agenția americană NHTSA a transmis Tesla să demareze o campanie de rechemări în service pentru modelele S, X, 3 și Y, pentru actualizarea software-ului cu care sunt echipate și care permite rularea în regim de conducere fără șofer. Sistemul Full Self Driving, care reprezintă un Auto Pilot îmbunătățit, a fost instalat în variantă Beta, dar a generat o serie de accidente pe care NHTSA le-a investigat până acum. Instituția susține că mașinile prezintă riscuri de accident din cauza acestui software.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Analizele și testele realizate de NHTSA au scos la iveală faptul că în anumite situații, sistemul Full Self Driving Tesla a condus la riscuri nerezonabile de siguranță din cauza nerespectării la legislația rutieră”, a precizat instituția.
NHTSA precizează în documentația de rechemare faptul că FSD este un software care asigură conducerea autonomă Level 2, care presupune asistență la direcție, frânare și accelerație pentru șofer în anumite condiții. „Șoferul este responsabil pentru operațiunile vehiculului oricând sistemul este activ și trebuie să supervizeze constant sistemul și să intervină (direcție, frână sau accelerație) dacă este nevoie pentru a menține sigură operarea vehiculului”, spun cei de la autoritatea de transport, care astfel îndepărtează falsele pretenții ale Tesla potrivit cărora FSD ar fi un sistem complet de conducere autonomă.
Sistemul Tesla a ajuns în atenția publicului după mai multe incidente relatate de proprietari ai mașinilor echipate cu FSD, însă punctul culminant s-a petrecut la Super Bowl, când o organizație creată de un expert în siguranța software a difuzat un spot publicitar în care cerea oamenilor să reclme sistemul FSD și mașinile Tesla autorităților. „Este nesigur la orice viteză”, era mesajul celor de la The Dawn Project. Aceștia au făcut mai multe teste care au demonstrat că sistemul ignoră semnele de circulație și pune în pericol viața pietonilor.
Numărul exact al automobilelor care vor face parte din această campanie este de 362.758 unități, acestea având instalat FSD pe care clienții au plătit 15.000 de dolari și despre care NHTSA spune că poate trece pe lângă semnele de acces interzis sau poate permite mașinii să circule înainte deși se află pe o bandă de viraj la dreapta, însă la fel de bine poate rula la viteze peste cele afișate de indicatoare.
Teoretic, Tesla poate face actualizarea la distanță (Over The Air), însă este posibil ca mașinile să meargă într-un service autorizat pentru alte verificări.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Primele cifre financiare ale Dacia din istorie privind contribuția mărcii românești la Renault: Aportul la profit este foarte mare. „O poveste de succes fără sfârșit”Mașinile afectate sunt produse în intervalul 2016 – 2023, pentru Model S și Model X, 2017 – 2023, pentru Model 3, și 2020 – 2023, pentru Model Y. Cei care au pe mașină doar Auto Pilot nu fac obiectul rechemării.
Tesla a înregistrat în ultimele luni mai multe reclamații de reparații în garanție de la proprietari, pentru defecțiuni ale sistemului de Self Driving. Proprietarii de mașini Tesla ar trebui să primească o notificare din partea producătorului pentru a fi anunțați de actualizare, până pe 15 aprilie, dar nu se cunoaște data la care va fi relizat update-ul propriu-zis.
NHTSA a mai anunțat că investigațiile asupra altor incidente ale mașinilor Tesla continuă, această rechemare neacoperind toate problemele sesizate de proprietari.