Preferințele românilor pentru diferitele tipuri de sisteme de propulsie au continuat să se modifice și în luna ianuarie, o lună în care înmatriculările totale au crescut din nou, însă segmentul de mașini cu motoare diesel s-a micșorat la un nivel fără precedent.
Românii au înmatriculat în luna ianuarie 2.669 de autoturisme electrificate - un termen care grupează atât mașinile complet electrice, cât și pe cele hibrid și plug-in hibrid – la un nivel care este mai mic decât cel înregistrat în luna decembrie 2022, dar este cu 61% mai mare decât în luna ianuarie 2022, adică cu peste 1.000 de unități în plus, pe o piață auto care a crescut cu 31%.
Ponderea acestui segment a urcat la 22% din totalul vânzărilor (înmatriculărilor) de autoturisme noi, din care mașinile complet electrice reprezintă 8,8%, după cum reiese din analiza APIA, pe baza datelor DRPCIV.
În total, în luna ianuarie au fost înmatriculate 1069 de autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, în creștere cu 87,5%, ca urmare a impactului Programului Rabla Plus, în care Dacia Spring a rămas cel mai vândut automobil electric, cu aproape 500 de unități înmatriculate, acesta fiind urmat de VW e-Up!, Renault Megane E-Tech, Tesla Model 3 și Model Y.
La polul opus se află motoarele diesel, care au înregistrat o creștere de 15% a vânzărilor, dar un volum redus, de 1286 de unități, motiv pentru care ponderea lor s-a diminuat la un nivel istoric, pe fondul creșterilor mai mari ale celorlalte segmente.
Cele mai numeroase au fost și în ianuarie motorizările pe benzină, care reprezintă de mai multă vreme majoritatea covârșitoare a pieței de autoturisme noi. Acestea au crescut cu 27%, la un volum total de 8.005, fiind mai multe cu circa 1.700 de unități față de luna similară din 2022, dar ponderea lor s-a diminuat cu 2,2 puncte procentuale, la 66% din piață, ca urmare a creșterii segmentului electric.