Noua generație Dacia Sandero, inclusiv în versiunea Stepway, a devenit vedeta pieței auto din Franța, în luna ianuarie, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Într-un context nefavorabil, cu o piață în scădere, modelul fabricat în Maroc și la Mioveni a reușit să devină, pentru prima dată, cea mai vândută mașină de pe piața franceză.
Sandero face performanță în tot mai multe țări ale Europei. După ce a devenit numărul 1 în Spania, unde a depășit popularul model spaniol SEAT Leon, Sandero a devenit lider și în cea mai mare piață a mărcii, Franța. Luna trecută, Sandero a reușit să cumuleze aproape 9.000 de exemplare, cu cele două generații. Noul Sandero a raportat 7.249 unități înmatriculate, ceea ce l-a plasat automat pe locul al doilea al Topului celor mai vândute mașini din Franța.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridÎn același timp, vechiul Sandero a înregistrat și el 1.636 unități vândute, respectiv stocurile dealerilor. În acest fel, Sandero însumează 8.885 de automobile înmatriculate, depășind cu aproape 1.000 de unități Peugeot 208. Modelul românesc a atins o cotă de piață excelentă, de 7% (5,7% plus 1,3%). Anul trecut, Sandero avea doar 2,5% din piața de autoturisme franceză.
Dacia Sandero a reușit și în anii trecuți să facă performanță în Franța, devenind cea mai vândută mașină către clienții persoane fizice. Marca nu încurajează achizițiile făcute de companii, deoarece are prețuri rigide, care nu permit discounturile cu care clienții persoane juridice sunt obișnuiți.
Dacia Sandero costă pe piața franceză 8.290 euro, fiind cel mai ieftin automobil nou disponbibil la dealeri. Cu toate subvențiile și primele de casare, Sandero poate fi cumpărat cu 5.690 euro, o sumă cu care îți poți cumpăra cu greu chiar și un vehicul rulat în stare bună de funcționare.
CITEȘTE ȘI Revenire spectaculoasă a vânzărilor Dacia, în Franța, pe o piață în continuă scădereDacia a reușit să obțină o creștere uriașă în ianuarie, în Franța, cu 11.417 autoturisme înmatriculate, adică o creștere de 95%, față de cele 5.832 unități înmatriculate anul trecut. Unul dintre motive este oferta de motoare cu emisii scăzute de CO2, care astfel se încadrează la bonusurile acordate de guvern în sistemul bonus/malux. Cota de piață totală înregistrată de Dacia în ianuarie a urcat la 9%, aproape dublu față de anul trecut.
Strategia Renault de repoziționare a celor două mărci, Dacia și Renault, a condus la o decizie importantă, care avantajează modelul Sandero. Astfel, Renault a oprit producția și vânzarea modelului de clasă mică Twingo, iar clienții acestui model au migrat către modelul românesc. În acest fel, Renault obține un profit mai mare pentru fiecare model vândut, dat fiind faptul că Twingo genera profituri foarte mici.