Anul 2021 a început extrem de prost pentru industria auto, înmatriculările anunțate de DRPCIV pentru luna ianuarie fiind în scădere cu aproape 50% față de anul anterior.
Cifrele privind înmatriculările de autoturisme din România, în prima lună a anului 2021, comunicate de Direcția Regim Permise și Înmatriculare Vehicule arată o prăbușire a înmatriculărilor comparativ cu luna similară din 2020, fără a exista o explicație prea clară a acestui fenomen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dat fiind faptul că în mod normal înmatriculările reflectă achizițiile din ultimele 60 – 90 de zile, este posibil ca măsurile de carantină din ultimele luni ale anului trecut, dar și vacanța prelungită din această iarnă să fi generat o amânare a deciziei de înmatriculare pentru mulți români.
În total, la ghișeele de înmatriculări s-au înregistrat numai 7.625 de vehicule noi, cu 46,8% mai puține față de ianuarie 2020. Pe segmentul de autoturisme, cel mai important, volumul a fost de 6.004 unități, cu 51,9% mai puține decât anul trecut, în condițiile înc are în 2020 se înregistra deja un declin cauzat de intrarea în vigoare a noilor norme privind emisiile.
CITEȘTE ȘI Ford și Google, parteneriat pe 6 ani, pentru utilizarea Android la bordul mașinilorCele mai vândute mărci, după cum reiese din analiza APIA, au fost Dacia, cu numai 914 unități (-74,4%), Ford, cu 763 (creștere de 29%), Toyota, 711, Hyundai 661 unități și Skoda 468 unități. După cum se poate vedea, s-au înregistrat scăderi majore la o serie de constructori, între care mărcile de import. Renault și Volkswagen, care se numărau în mod normal printre cele mai vândute mărci, nu apar în primele 5 mărci înmatriculate.
Pe segmentul de vehicule comerciale, s-a înregistrat un volum de 1.621 unități, în scădere cu 12,4% față de anul trecut.
La 1 ianuarie au intrat în vigoare limitele de emisii de CO2, la valoarea integrală, care se aplică flotelor de vehicule noi vândute de constructori. Depășirea acestor limite va genera, la finalul anului, plata unor penalități corespunzătoare numărului de vehicule vândute înmulțit cu numărul mediu de grame înregistrate în plus. Din acest motiv, constructorii au început încă de anul trecut să elimine din ofertă motorizările poluante, cu nivel mare de emisii de CO2.
SURSA INFOGRAFICE: APIA