Marca Mitsubishi ar putea să vândă modele Renault în Asia de Sud-Est, sub propria siglă, pentru a ajuta partenerii de alianță să-și extindă vânzările în această parte a lumii.
Șeful operațional al Mitsubishi, Trevor Mann, a spus că marca pe care o reprezintă este gata să dea o mână de ajutor francezilor de la Renault, deveniți de curând parteneri.
„Renault este aproape inexistentă în Asia de Sud-Est. Poate fi o discuție interesantă dacă ar avea sens pentru Mitsubishi să facă schimb de sigle cu produsele Renault în Asia de SU Est”, a declarat Trevor Mann pentru Automotive News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața sud - asiatică este una extrem de efervescentă, iar mărcile japoneze au o poziție destul de bună în țările din această zonă, însă Mitsubishi are o cotă de piață mult mai bună decât Nissan. În acest fel, noul partener al alianței Renault – Nissan ar putea reprezenta un cap de pod pentru marca franceză, care încearcă să devină o marcă globală. Nissan de asemenea ar putea profita de parteneriatul cu Mitsubishi pentru a atrage mai mulți clienți. Mitsubishi are 3 uzine de automobile în Tailanda, uzine care au produs peste 3 milioane de vehicule. Una din variantele vehiculate ar fi construirea unui pick-up în Tailanda, pentru ambele mărci, astfel încât Nissan să nu mai importe modelul Navara din Japonia.
De altfel, se discută despre utilizarea platoformei Mitsubishi pentru dezvoltarea viitorului pick-up al alianței.
Pe de altă parte, analizele de piață ale Jato Dynamics legate de acest subiect vorbesc despre situații diferite în funcție de țară. Dacă în Tailanda sau Indonezia Mitsubishi are o cotă de piață dublă față de Reanult plus Nissan, în Malaezia sau Singapore lucrurile stau exact invers. Cert este că parteneriatul născut între cele două entități, Mitsubishi și Renault-Nissan, va aduce o dublare a cotei de piață, la peste 10% în toată Asia de Sud Est.
Nissan a cumpărat anul trecut un pachet de 34% din Mitsubishi, suficient pentru a deveni acționar principal și să preia controlul asupra mărcii. Vânzarea s-a produs la scurt timp după izbucnirea unui scandal legat de manipularea emisiilor mașinilor Mitsubishi în Japonia.
Carlos Ghosn, președinte și CEO atât al Nissan cât și al Renault, a renunțat la poziția de executiv la compania japoneză, imediat ce a preluat conducerea Mitsubishi, pentru a se putea dedica procesului de restructurare al acestei companii.