Carlos Ghosn va renunța la funcția de director general al Nissan Motor, după ce a condus producătorul auto japonez timp de 16 ani, în cadrul alianței cu Renault, pentru a se concentra pe restructurarea Mitsubishi Motors, preluată recent, transmite Reuters.
Ghosn, care este și președinte și director general al Renault, a decis să predea conducerea Nissan, partenerul de alianță al grupului francez, lui Hiroto Saikawa, pe fondul îngrijorării investitorilor că are prea multe responsablități, scrie News.ro.
Schimbarea va permite lui Ghosn să se concentreze pe economiile de costuri pe care le poate aduce Mitsubishi într-o perioadă în care producătorii auto trebuie să se extindă și să concureze pentru noi tehnologii, cum este cea a utomobilelor autonome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Supranumit ”ucigașul costurilor”, pentru activitatea sa la Renault, Ghosn și-a consolidat reputația prin redresarea Nissan, care înregistra de ani de zile pierderi și datorii. Este considerat un erou în Japonia și este unul dintre cei mai cunoscuți directori din industria auto.
Ghosn, în vârstă de 62 de ani, va continua să fie președinte al Nissan, poziție pe care o deține și la Renault și Mitsubishi.
Locul său la Nissan va fi preluat de o personalitate asemănătoare, Saikawa fiind un veteran al reducerilor de costuri, majoritatea carierei sale fiind în domeniul lanțurilor de furnizori.
Saikawa a fost numit co-CEO al Nissan în noiembrie anul trecut, fiind și șef al asociației industriei auto japoneze.
Ghosn, născut în Brazilia, are descendență libaneză și franceză și și-a început cariera la Michelin, în Franța, iar ulterior s-a multat la Renault, unde a coordonat redresarea grupului.
S-a alăturat Nissan în 1999, când Renault a cumpărat o participație de control la companie, și a devenit CEO al acesteia în 2001.
Nissan este în prezent cel mai puternic producător auto din cadrul alianței cu Renault, obținând performanțe mai bune decât acesta în privința vânzărilor și profitului, în timp ce Mitsubishi are nevoie de reorganizare după un scandal legat de consumul de carburant al automobilelor produse, izbucnit în 2016.
Prin includerea în alianță a Mitsubishi, aceasta ajunge la paritate cu Toyota Motor și Volkswagen, care produc fiecare aproximativ 10 milioane de vehicule pe an.