Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că, de anul viitor, se vor da în circulație primele tronsoane din Autostrada Moldovei. El a adăugat că anul acesta va porni licitația pe tronsonul de la Pașcani la Suceava, acolo unde nu există încă un contract de execuție a lucrării.
”Tronsoane din această autostradă vor începe să fie date în circulație de anul viitor. În primul rând cele două de pe Ploiești - Buzău, primele două loturi care fac joncțiunea cu A3 Ploiești - București. Eu cred că, deși termenul e 2025, la cum e progresul pe Buzău - Focșani unde sunt 4 loturi, eu sunt mai mult decât optimist și sunt 90 de km acolo, că vor putea fi dați în circulație anul viitor. S-a lucrat foarte bine acolo, s-a înaintat foarte mult, repet, termenul e 2025 conform contractului. Dacă se respectă același ritm de lucru va putea fi devansat acest termen”, a anunțat Sorin Grindeanu, sâmbătă, la emisiunea Insider politic de la Prima TV, scrie News.ro.
O parte din această autostradă se construiește cu fonduri din PNRR, iar altă parte cu fonduri din Programul Operațional de Transporturi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Cele mai multe tronsoane, fiindcă sunt 13 tronsoane de la Ploiești la Pașcani, acea bucată este pe PNRR. Și de la Pașcani la Suceava și Suceava - Siret este pe finanțare europeană, dar este pe Programul Operațional de Transporturi, nu pe PNRR. Majoritatea acestor tronsoane se finalizează în 2025, maxim început de 2026. Și după alegeri vor fi loturi... Anul acesta voi scoate la licitație tronsonul de la Pașcani la Suceava, fiindcă acolo încă nu există contract”, a spus Grindeanu.
Întrebat dacă firmele lui Umbrărescu au capacitatea de a duce la bun sfârșit lucrările de infrastructură din România, Sorin Grindeanu a răspuns că pentru el nu contează compania care execută lucrările, ci ca aceasta să se încadreze în termene.
”Eu nu vreau să îi iau apărarea niciunei companii. Pentru mine că e companie românească, în speță cea care îl are ca patron pe Umbrărescu, că e o companie străină, italiană, germană, turcă, pentru mine și pentru colegii mei un singur criteriu există și anume contractul pe care l-ai semnat și de care trebuie să te ții și tu ca benefieiar, adică să plătești și să te ții de toate clauzele și compania s-a angajat, să facă acea bucată de autostradă. Alte criterii nu există. Până acum eu nu cred că există vreun contract la care să nu fi fost dat în circulație acea bucată înainte de termen”, a precizat Grindeanu.
Întrebat, de asemenea, cum se explică succesul lui Umbrărescu, ministrul Transporturilor a spus că nu e treaba lui ca ministru cum se organizează firmele, dar crede că e vorba de o bună organizare.
”Nu știu, eu cred că e foarte bine organizat. Nu e treaba mea, treaba celor de la CNAIR și a mea ca ministru e să văd dacă se respectă termenii contractului. Aș fi bucuros să avem același ritm la toate companiile. Mai sunt și altele, nu e singura companie care respectă aceste termene așa cum sunt scrise, sunt și altele, doar că aceasta este o companie românească și cred că e cea mai mare companie românească din acest punct de vedere, care construiește autostrăzi și drumuri expres. Are acum, cred, undeva la în jur de 450-460km în execuție. Cred că e în top 5 la nivel european, având în vedere acest număr”, a declarat Sorin Grindeanu.