Ministrul Transporturilor: Centura de sud a Capitalei va fi modernizată până în 2018 între A1 și DN5

Ministrul Transporturilor: Centura de sud a Capitalei va fi modernizată până în 2018 între A1 și DN5
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 nov 2016

Circa 33 de kilometri, între A1 și DN5, din centura de sud a Bucureștiului ar trebui modernizați până în 2018, dar restul porțiunii, dintre Drumul Național 5 (Jilava) și ieșirea pe Autostrada Soarelui (Cățelu), nu are încă un termen clar de finalizare, depinzând de o analiză multicriterială realizată de către o companie aleasă de Banca Europeană de Investiții (BEI), a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, în cadrul unui interviu acordat News.ro.

Potrivit Master Planului General de Transport, statul urmează să modernizeze până în 2018 centura de sud a Capitalei, la nivel de drum expres, până în 2018.

Urmărește-ne și pe Google News

Bucureștiul este una dintre puținele capitale europene care nu au o centură ocolitoare la nivel de autostradă sau de drum expres.

Centura Capitalei, una dintre șoselele cu cel mai mare trafic din România, este un inel rutier în jurul Bucureștiului cu câte o bandă pe sens și treceri la același nivel, ceea ce creează mari blocaje ale traficului.

Până acum, doar o porțiune de circa 20 de kilometri din partea de nord a centurii, între Chitila și Voluntari, a fost lărgită la două benzi pe sens, iar pe alte câteva porțiuni, lucrările au fost demarate, dar au întârzieri mari.

Cele mai mari probleme sunt la centura de sud, unde lucrările trenează de mulți ani.

EXCLUSIV Prețuri noi la RCA, în zece zile. Guvernul a adoptat plafonarea tarifelor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Prețuri noi la RCA, în zece zile. Guvernul a adoptat plafonarea tarifelor

Conform Master Planul General de Transport aprobat de Guvern în luna septembrie, centura de sud a Capitalei va fi modernizată la regim de drum expres, pe o lungime de aproape 35 de kilometri, până în 2018, valoarea proiectului fiind estimată la 176 milioane euro.

Pentru a doua porțiune din centura de sud, dintre ieșirea pe Autostrada București-Nădlac (A1) și Drumul Național 5 (DN5), București-Giurgiu, lungă de 22 de kilometri, lucrările sunt estimate să înceapă în aprilie 2017.

”Între A1 și DN5, pe 22 kilometri, licitația va fi lansată până la finalul lunii noiembrie. Estimăm că lucrările vor începe în aprilie, iar acestea vor dura aproximativ 18 luni”, a afirmat Bușe, în interviul acordat News.ro.

Rămâne însă neclar când va fi terminată porțiunea cuprinsă între DN5, în zona localității Jilava, și A2, în zona localității Cățelu, lungă de 16,4 kilometri.

Pentru această zonă, ministerul are o colaborare cu BEI, în legătură cu realizarea unei analize multicriteriale pentru alegerea unui traseu optim din punct de vedere tehnico-economic.

În prezent are loc un proces de contractare a unei firme care să realizeze această analiză până la finalul acestui an, potrivit ministrului.

Însă și centura nord, modernizată parțial și pe care se va circula, la începutul anului viitor, pe două benzi pe sens între A1 și DN2, are un segment, cuprins între DN2 și A2, pe care lucrările sunt întârziate.

Ministrul a precizat, însă, că până la finalul lunii noiembrie vor fi lansate licitațiile pentru două porțiuni din acest tronson, cuprins între DN2 și A2, lung de 11 kilometri.

"Estimăm că vor începe lucrările în luna iunie a anului viitor, iar acestea vor dura 12 luni”, a precizat Bușe.

Pentru porțiunea din centura nord dinspre A1, lucrările sunt avansate și ar putea fi finalizate la finalul acestui an, chiar dacă există încă întârzieri.

În luna octombrie, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Cătălin Homor, s-a arătat nemulțumit de ritmul lucrărilor pe centura Capitalei, pe tronsonul A1-Chitila, și i-a cerut constructorului grafice detaliate de execuție, în condițiile în care traficul ar trebui să fie deschis pe două benzi pe sens până la finalul acestui an.

Lucrările pe porțiunea dintre A1 și DN7, la pasajul Chitila, erau finalizate în proporție de 75% în august. Lucrările au început în 2013 și au avut o serie de întârzieri cauzate în special de modul greoi în care au avut loc expropierile.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministrul transporturilor
centura de suf