Mercedes-Benz, compania auto cu cele mai avansate servicii de conducere autonomă incluse în tehnologia Drive Pilot pe modelul S Class, a început testele cu mașini de tip robotaxi operate de Lumo, companie de mobilitate din Abu Dhabi. Tehnologia de pe mașinile fără șofer va fi furnizată de Momenta, producător chinez de sisteme ADAS de ultimă generație.
Serviciile de transport de tip robotaxi vor respecta standardele SAE 4 (Nivel 4 de autonomie), care presupun rularea fără obligația prezenței unui șofer, dar într-un perimetru de șosele bine delimitat și în condiții bine definite.
De regulă, mașinile SAE 4 nu mai au post de conducere, dar îl pot avea opțional, pentru supraveghere. Toate funcțiile mașinii sunt preluate de computere și senzorii cu care lucrează. În cazuri excepționale, vehiculele se opresc în siguranță sau solicită (după caz) intervenția umană.
Primele servicii de acest tip au fost oferite în SUA de Waymo, companie a Google, între timp fiind introduse de mai multe companii în China și de Tesla.
SAE 4 reprezintă un nivel avansat în comparație cu SAE 3, în care este obligatorie prezența unui șofer care să preia controlul în caz de nevoie. În același timp, nu reprezintă autonomia completă, așa cum se va întâmpla cu SAE 5, în care vehiculele vor putea circula fără restricții, pe orice fel de șosea și la orice viteză.
Primele vehicule robotaxi ale Mercedes Benz, limuzine S Class fără șofer, vor circula în Abu Dhabi, sub sigla Lumo. Ulterior, serviciile vor fi extinse și în alte țări.
„Cu un robotaxi S Class, ridicăm ștacheta pentru mobilitatea automatizată, combinând întotdeauna siguranța și confortul pentru a stabili noi standarde pentru industrie și transport inteligent la nivel mondial. Toate activitățile noastre în acest domeniu subliniază rolul de pionier al Mercedes-Benz în conducerea autonomă”, a declarat Joerg Burzer, director de tehnologie, dezvoltare și achiziții al Mercedes-Benz Group AG.
Mercedes-Benz nu se va limita la acest parteneriat, ci spune că explorează „colaborări suplimentare cu parteneri de top din industrie”. Una dintre aceste colaborări va fi cu Nvidia, pentru crearea unui ecosistem robotaxi bazat pe platforma Drive AV de la Nvidia. În prezent, tehnologia este folosită de Mercedes pentru autoturismele de client echipate cu Drive Pilot (SAE 3), care sunt autorizate să circule în anumite zone din SUA și în Germania.
Mercedes a fost primul constructor auto din lume care a primit, în 2021, aprobare pentru Drive Pilot. Constructorul german și-a propus ca în următorii 5 ani Drive Pilot să poată circula cu viteze de până la 130 km/h.
De asemenea, Mercedes-Benz a fost primul producător auto internațional care a primit aprobarea pentru testele de conducere automatizată de nivel SAE 4 pe drumuri și autostrăzi urbane desemnate din Beijing.
















