Cu un nou design și cu un nume care revine la sistemul anterior, a doua generație a SUV-ului GLB nu mai este EQB, ci este „cu tehnologie EQ”, pentru a putea transmite mai clar ADN-ul acestui model. Designul păstrează în mare proporțiile și stilul primei generații, dar este complet nou și cu dimensiuni mai generoase.
Mercedes-Benz a prezentat la debut două versiuni, GLB 250+ și GLB 350 4MATIC, ale căror comenzi vor fi deschise la final de an, în timp ce livrările vor începe în primăvara anului 2026.
Varianta mai mică are autonomie de până la 631 de kilometri și un motor cu putere maximă de 200 kW. Cealaltă versiune, modelul vârf de gamă, are o putere de 260 kW și autonomie necomunicată, ambele fiind propulsate de o baterie NMC de 85 kWh, cu o arhitectură pe 800 de volți, care permite o putere de încărcare de până la 320 kW.
Producătorul german spune că alte versiuni de motorizare vor fi disponibile în curând, fiind pregătite de asemenea și motorizări cu combustie și tehnologie mild-hybrid pe 48 de volți. O versiune electrică entry-level, cu baterie mai mică și tehnologie LFP va face acest model mai accesibil, la fel și motoarele cu combustie, pentru cei care sunt atașați de acest tip de propulsie.
Dimensiunile sunt mai generoase decât la prima generație: 4,73 metri lungime, 1,86 metri lățime, ampatament de 2,89 metri, cu un portbagaj de 540 litri la care se adaugă un frunk de 127 litri. Mașina poate fi comandată cu 7 locuri, caz în care portbagajul se micșorează la 470 litri, dar cu scaunele rabatate volumul util este de 1.715 litri.
Versiunile cu tracțiune integrală 4MATIC dispun de tehnologia TERRAIN MODE, un program de conducere pe suprafețe neasfaltate, care ajustează caracteristicile sistemului de propulsie, direcției și frânelor.
Tehnologiile de asistență sunt la cel mai ridicat nivel, Mercedes fiind de altfel unul dintre cei mai avansați constructori auto în materie de conducere fără șofer. Mașina este echipată cu opt camere, cinci senzori radar, 12 senzori ultrasonici și un computer high-performance răcit cu apă, cu suficiente rezerve de putere pentru funcții viitoare și actualizări over-the-air. Toate sistemele de asistență sunt reunite sub denumirea MB.DRIVE, iar multe servicii digitale vor fi disponibile standard sau pot fi comandate prin Mercedes-Benz Store.
La interior, ecranul MBUX Superscreen este spectaculos, acoperind o suprafață uriașă din planșa de bord. Acesta este opțional pentru oricare dintre versiuni, este format din trei ecrane lipite sub o singură suprafață de sticlă, având 26 cm (10,25 inci) cel pentru șofer, 35,6 cm (14 inci) display-ul central și 35,6 cm (14 inci) cel pentru pasagerul din față. Printre noutăți se numără noile butoane și comenzi fizice de pe volan reintroduse la cererea clienților.
Mercedes GLB poate fi comandat în variante de echipare Progressive Line, AMG Line și AMG Line Plus, precum și cu Night Package și alte opțiuni suplimentare.
La nivel de software, noul GLB este primul model al mărcii care funcționează complet pe sistemul de operare dezvoltat intern, Mercedes-Benz Operating System (MB.OS). Noul sistem, optimizat cu inteligență artificială, permite echiparea cu supercomputere conectate la Mercedes-Benz Intelligent Cloud.
Cea de-a patra generație MBUX reunește în premieră inteligența artificială de la Microsoft și Google, cu asistent virtual bazat pe ChatGPT-4o și Google Gemini.
Prețurile anunțate pentru Europa sunt de 59.048 euro pentru versiune 250+ și 62.178 euro pentru versiunea 350 4MATIC. Prețurile pentru piața din România nu au fost deocamdată anunțate.


















