Mercedes Benz va iniția o rechemare în service mai puțin obișnuită și care vizează aproape toată gama de modele din ultima generație, pentru remedierea unei defecțiuni la sistemul de eCall, care efectuează un apel de urgență în cazul unui accident. Remedierea va fi efectuată, de fapt, printr-o actualizare online a software-ului de pe mașină.
Compania recheamă în service 17 modele din gamă, ultima generație, în total 247 de unități, pentru a remedia o defecțiune apărută la sistemul eCall, care apelează automat sau manual centrul de apeluri Mercedes Benz în cazul unui accident. De asemenea, sistemul trimite informații despre mașină. Mercedes-Benz a constatat în cadrul monitorizării produselor proprii că sistemul nu funcționează pentru aceste modele, astfel că “în eventualitatea unui caz de avarie, ar fi imposibilă efectuarea unui apel de urgență”.
Potrivit notificării, modelele ce vor fi rechemate sunt CLA, GLA, B Class B Class electric, SLK, SL, A Class, SLS, C Class, E Class, CLK, S Class și S Class Coupe, CLS, GLK, GLC Coupe , G Class.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sistemul eCall a devenit obligatoriu pentru mașinile noi din Uniunea Europeană. Astfel, potrivit Toate autoturismele și vehiculele de transport ușoare noi, omologate după data de 31 martie 2018, trebuie să aibă instalat sistemul "eCall", care va iniția automat apeluri de urgență în caz de accident rutier grav. Se estimează că acest sistem va reduce timpul de reacție al serviciilor de intervenție cu 50% în afara localităților și cu până la 60% în zonele urbane, astfel că vor fi salvate sute de vieți în fiecare an.
Rechemarea Mercedes-Benz va consta, de fapt, într-o informare a proprietarilor, care vor trebui să verifice stadiul actualizărilor în portalul Mercedes me. Actualizarea se va face prin intermediul conexiunii de date mobile, disponibil pe baza asocierii vehiculului cu portalul “Mercedes me”.